Hasło do bankowości elektronicznej to już przeżytek. Teraz za zakupy zapłacisz za pomocą... selfie
Mastercard wprowadził w Europie Identity Check Mobile - nową aplikację płatniczą, która wykorzystuje technologie biometryczne, takie jak rozpoznawanie odcisku palca czy twarzy, do weryfikacji tożsamości użytkownika. Dzięki niej przy płaceniu za zakupy online już nie trzeba będzie wpisywać haseł ani kodów wysyłanych SMS-em - wystarczy zrobić "selfie".
08.10.2016 | aktual.: 11.10.2016 14:09
Mastercard wprowadził w Europie Identity Check Mobile - nową aplikację płatniczą, która wykorzystuje technologie biometryczne, takie jak rozpoznawanie odcisku palca czy twarzy, do weryfikacji tożsamości użytkownika. Dzięki niej przy płaceniu za zakupy online już nie trzeba będzie wpisywać haseł - wystarczy zrobić "selfie".
- Nieustannie usprawniamy proces dokonywania płatności online, tak żeby był on możliwie bezproblemowy, przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa. To ważny krok w rozwoju technologii płatniczych. Rozwiązania takie, jak karty zbliżeniowe, płatności mobilne i wearables, zrewolucjonizowały zakupy w sklepach fizycznych. Obecnie wprowadzamy aplikację Identity Check Mobile do płacenia za zakupy online w Europie, a wkrótce również na całym świecie - powiedział prezes ds. ryzyka korporacyjnego i bezpieczeństwa Ajay Bhalla.
Technologia została udostępniona na 12 rynkach w Europie: w Austrii, Belgii, Czechach, Danii, Finlandii, Hiszpanii, Holandii, Niemczech, Norwegii, Szwecji, na Węgrzech i w Wielkiej Brytanii. Przeszła ona już udane testy w Holandii, USA i Kanadzie, a w 2017 r. będzie wprowadzana etapami na całym świecie.
"Aplikacja Identity Check Mobile firmy Mastercard eliminuje konieczność zapamiętywania haseł, co znacznie przyspiesza proces płatności przy jednoczesnym zwiększeniu jego bezpieczeństwa. Zamiast wpisywania hasła posiadacz karty potwierdza swoją tożsamość za pomocą skanera odcisków palców na smartfonie lub technologii rozpoznawania twarzy przez zrobienie sobie zdjęcia typu selfie" - czytamy w komunikacie, przesłanym przez firmę płatniczą.
Mastercard jest firmą technologiczną działającą w globalnym obszarze płatności. Spółka obsługuje najszybszą światową sieć przetwarzania płatności, łączącą konsumentów, instytucje finansowe, punkty handlowo-usługowe, rządy i przedsiębiorstwa w ponad 210 krajach i terytoriach.
Sprawdzi się w Polsce?
Nowa technologia niebawem pewnie zostanie wprowadzona również w Polsce. Szczególnie w świetle wyników badań, które Mastercard przeprowadził wspólnie z Ipsos. Wynika z nich, że polscy konsumenci pozytywnie przyjmują trend cyfryzacji i chcą korzystać z większej liczby cyfrowych usług - także z płatności.
Wskazują przy tym na potrzebę zwiększenia zasięgu usług cyfrowych w takich dziedzinach, jak edukacja, opieka zdrowotna i transport publiczny. Deklarują także chęć korzystania z usług z wykorzystaniem urządzeń mobilnych i technologii biometrycznych.
Zdecydowana większość, bo aż 3/4 polskich konsumentów, jest zadowolona z rosnącej cyfryzacji i kierunków jej rozwoju. Większość z nich wierzy również, że cyfryzacja różnych aspektów życia ma pozytywny wpływ na społeczeństwo (59 proc.) oraz uważa, że będzie ona postępować, a cyfrowe usługi będą dostępne dla coraz większej części społeczeństwa (83 proc.).
Polscy konsumenci zadowoleni są również z poziomu "ucyfrowienia" różnego rodzaju usług. Najczęściej korzystają z poczty elektronicznej (84 proc.), wyszukiwarek internetowych (83 proc.), zakupów online (77 proc.), mediów społecznościowych (71 proc.), nawigacji (59 proc.) czy serwisów pogodowych (50 proc.).
Obok usług turystycznych i gastronomicznych, handel i usługi finansowe to dziedziny, z których poziomu cyfryzacji polscy konsumenci są zadowoleni najbardziej. Ankietowani wskazują natomiast potrzebę zwiększenia zasięgu usług cyfrowych w edukacji (42 proc. odpowiedzi), opiece zdrowotnej (37 proc.) i transporcie publicznym (34 proc.).
Zobacz też: Sposób na pierwszy biznes. Pomyśl o franczyzie