Supermarkety już nie zabijają małych sklepów. Nowe dane GUS
Powoli rośnie liczba sklepów w Polsce. Zwłaszcza tych niedużych.
04.10.2015 | aktual.: 04.10.2015 11:10
Powoli rośnie liczba sklepów w Polsce. Dotyczy to przede wszystkim małych i średnich punktów o powierzchni do tysiąca metrów kwadratowych - wynika z danych GUS.
Na koniec 2014 r. w Polsce było prawie 355 tys. sklepów, o 0,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Wzrosła też powierzchnia sklepów - o 3,4 proc., do około 34,9 mln metrów kwadratowych. Jak obliczył GUS, wzrost powierzchni zanotowano w sklepach we wszystkich przedziałach powierzchniowych.
Jednak największy przyrost powierzchni zaobserwowany został w sklepach o wielkości 99 metrów kwadratowych i mniejszych, a także w placówkach, których powierzchnia mieści się w przedziale 400-999 metrów kwadratowych. W obu przypadkach wzrost powierzchni wyniósł 4,6 proc. W sumie małe sklepy stanowiły ponad 44 proc. wszystkich sklepów w Polsce.
Zobacz też: * *Statistica: Ile jest polskich sklepów w Polsce?