Bankructwo Alfa Star. Ostatni dzwonek na odzyskanie pieniędzy

Klienci upadłego biura podróży Alfa Star, którzy chcą odzyskać pieniądze mają coraz mniej czasu na ubieganie się o ich zwrot. Ci, którzy zawarli umowę z biurem przed 16 września 2014 r. mogą składać wnioski tylko do jutra.

Bankructwo Alfa Star. Ostatni dzwonek na odzyskanie pieniędzy
Źródło zdjęć: © Eastnews | Maciej Luczniewski/REPORTER
Agata Kalińska

15.09.2015 | aktual.: 15.09.2015 14:59

Klienci upadłego biura podróży Alfa Star, którzy nie zdążyli wyjechać na wycieczkę i chcą odzyskać pieniądze mają coraz mniej czasu na ubieganie się o ich zwrot. Ci, którzy zawarli umowę z biurem przed 16 września 2014 r. mogą składać wnioski tylko do jutra.

Więcej na temat powodów upadku Alfa Star pisaliśmy tutaj.

Alfa Star nie było w stanie wywiązać się z umów zawartych z klientami od 18 sierpnia 2014 roku do 29 sierpnia tego roku, czyli dnia ogłoszenia upadłości. W tym czasie biuro miało aż trzy różne gwarancje ubezpieczeniowe. To ważne dla klientów chcących ubiegać się o odszkodowania, ponieważ umowy zawarte w okresie obowiązywania trzech różnych gwarancji mają trzy różne terminy zgłaszania roszczeń.

Dla klientów, którzy wykupili wycieczkę przed 16 września zeszłego roku termin składania wniosków o zwrot pieniędzy mija jutro, czyli 16 września 2015 r. Ci, którzy kupili wycieczkę między 17 września 2014 r. a 16 stycznia 2015 r. mają czas do 16 stycznia 2016 r. Natomiast klienci, którzy podpisali umowę po 17 stycznia 2015 r. mają na zgłaszanie roszczeń jeszcze rok.

Wiadomo, że na zwrot pieniędzy nie mogą liczyć klienci, którzy kupili w Alfa Star pojedynczą usługę, jak np. sam bilet lotniczy lub tylko zakwaterowanie. Nie będzie także zwrotu pieniędzy, jeśli Alfa Star nie wywiązało się z umowy przed swoim bankructwem, zanim uruchomiono gwarancje ubezpieczeniowe biura. W przypadku, gdy turysta poniósł koszty nie objęte umową, np. wykupił na miejscu wycieczki od innych usługodawców, to też nie może liczyć na ich zwrot. Nie będzie też odszkodowań za straty moralne.

Wszyscy, którzy chcą ubiegać się o zwrot pieniędzy z gwarancji Alfa Star muszą dostarczyć formularz zgłoszenia roszczenia z umów gwarancji ubezpieczeniowych, który można pobrać ze strony mazowieckiego urzędu marszałkowskiego, kopię umowy o świadczenie usług turystycznych zawartej z biurem podróży i kopię dowodu zapłaty za wycieczkę.

Więcej informacji można uzyskać wysyłając wiadomość na specjalny adres e-mail: alfastar@mazovia.pl lub dzwoniąc pod numery (22) 5979544 i (22) 5979543.

Zobacz, jak sprawdzić biuro podróży:

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)