Moda na ekologię dotarła do branży elektronicznej. Co mają wspólnego śmieci rzeczne z laptopami?
W ten sam sposób Head & Shoulders będzie robił butelki dla swoich szamponów.
26.02.2017 | aktual.: 26.02.2017 14:45
Najnowsze laptopy Della będą w opakowaniach wykonanych w części ze śmieci wyławianych z rzek. To najnowsza inicjatywa proekologiczna producenta. W ten sam sposób Head & Shoulders będzie robił butelki dla swoich szamponów.
W promocję ekologii angażuje się coraz więcej środowisk, także biznesowych. Co jakiś czas słyszymy, że producenci głównie żywności czy napojów używają np. opakowań, które łatwo poddać recyklingowi. Już w 2010 roki firma Coca-Cola wprowadziła w swoich produktach lżejszy typ nakrętek. Rok później na rynku pojawiła się woda mineralna Kropla Beskidu w nowoczesnej butelce, zrobionej z mniejszej ilości plastiku.
W tym kierunku idą teraz także wielkie koncerny branży elektronicznej. Od 30 kwietnia najnowsze laptopy firmy Dell modelu 2w1 Dell XPS 13 będą sprzedawane w opakowaniach wykonanych w jednej czwartej z odzyskanego plastiku. To pierwsza tego rodzaju inicjatywa w branży.
Odpady plastikowe, które będzie wykorzystywać znany producent laptopów będą wyławiane z rzek. Jak przekonują jego przedstawiciele, dzięki temu w tym roku ponad 7 ton plastiku nie trafi do oceanów.
Partnerzy firmy będą przechwytywać odpady zanim trafią one do oceanu - na drogach wodnych, takich jak rzeki i kanały, wzdłuż wybrzeży i plaż. Następnie będą przetwarzać zgromadzone surowce i mieszać plastik oceaniczny (25 proc.) z innymi tworzywami HDPE, stanowiącymi pozostałe 75 proc., pochodzącymi m.in. z recyklingu butelek i opakowań na żywność.
To nie jedyna taka inicjatywa. W tym tygodniu Head & Shoulders ogłosił, że w lecie na rynek trafi pierwsza na świecie butelka szamponu, nadająca się do recyklingu, wykonana w jednej czwartej z przetworzonych plastikowych odpadów zebranych na plażach i kąpieliskach.
Co ciekawe, w temat ekologii po stronie firm zaangażowanych jest bardzo dużo ludzi. Nad takimi i innymi innowacjami w kategorii tylko produktów do pielęgnacji włosów pracuje ponad 500 naukowców zatrudnionych przez Procter & Gamble (właściciel marki Head & Shoulders).