W ostatni długi majowy weekend na grilla poszło 1,5 mld zł
W trakcie ostatniego długiego weekendu majowego na grilla i na akcesoria związane z grillowaniem wydaliśmy półtora miliarda złotych - wynika z estymacji przeprowadzonych przez GFK.
29.06.2016 | aktual.: 29.06.2016 14:06
W trakcie ostatniego długiego weekendu majowego na grilla i na akcesoria związane z grillowaniem wydaliśmy półtora miliarda złotych - wynika z estymacji przeprowadzonych przez GFK.
Organizatorzy imprez wydawali z tej okazji średnio po ponad 200 złotych, a zaproszeni goście po około 100 złotych.
Ogólnie rzecz biorąc sezon grillowy w Polsce przypada na okres od maja do sierpnia, a lipiec jest miesiącem, w którym najczęściej Polacy biorą udział w imprezach grillowych. W całym sezonie grillowym Polacy biorą udział w tego typu imprezach średnio 2 razy w miesiącu.
Przeciętna impreza grillowa podczas długiego weekendu majowego trwała około 5 godzin. Średnio uczestniczyło w niej 9 osób.
40 proc. uczestników imprez grillowych, komponując menu i przygotowując potrawy, korzysta wcześniej z informacji zawartych w gazetkach sieci sklepów. Najpopularniejsze, najchętniej przygotowywane potrawy to: karkówka, kiełbasa tradycyjna, szaszłyki i kaszanka.
Dużą popularnością cieszą się surowe warzywa (np. w formie sałatki)
oraz, jako uzupełnienie menu, chipsy. Niezbędnym uzupełnieniem są także ketchup i musztarda oraz piwo, jeżeli chodzi o napoje alkoholowe.