Facebook usprawni zakupy. Użytkownicy Messengera zapłacą bezpośrednio przez aplikację
Facebook planuje poszerzyć funkcje platformy Messenger. Klienci będą mogli dokonywać zakupów w jednym oknie, bez opuszczania aplikacji.
13.09.2016 | aktual.: 27.09.2016 18:50
Facebook planuje poszerzyć funkcje platformy Messenger. Klienci będą mogli dokonywać zakupów bezpośrednio w rozmowie z firmą. Marki wykorzystają do tego boty, czyli programy komunikujące się z konsumentem. Od 12 września niektóre z nich już testują nowe rozwiązanie.
Wprowadzona funkcja pozwoli na sprzedaż produktów i usług konsumentom bezpośrednio z poziomu popularnego komunikatora. Oznacza to, że cała transakcja zostanie przeprowadzona w oknie konwersacji, bez opuszczania aplikacji. Zakupu będzie można dokonać na podstawie informacji o karcie kredytowej, zapisanej w ustawieniach Facebooka.
Do tej pory firmy stworzyły ok 30 tys. botów dla Messengera, aby poprawić zaangażowanie użytkowników w relacjach z markami. Uruchomione automaty prowadzą rozmowy z klientami, przesyłają gotowe informacje o produktach i załączają odnośniki do zewnętrznych stron. Teraz będą mogły także zachęcać do dokonania bezpośredniej transakcji.
Facebook, printscreen
Aby dodatkowo usprawnić e-płatności, serwis Marka Zuckerberga współpracuje z głównymi podmiotami finansowymi. Wśród partnerów biznesowych znajdują się organizacje płatnicze, m.in. Visa, MasterCad i American Express, a także internetowe centra płatności online - PayPal i Stripe.
Platforma komunikacyjna to według Facebooka także idealne miejsce dla reklamodawców. Jeśli zdecydują się umieszczać za jego pośrednictwem bannery, będą mogli dodać do nich przycisk wzywający do działania, tzw. call-to-action. Użytkownik zobaczy jasną informację "Kup teraz" lub "Więcej informacji". Po kliknięciu zostanie bezpośrednio przeniesiony do nowego wątku rozmowy, a nie na zewnętrzną stronę firmy.
Niecałe pół roku temu Facebook zaprezentował komunikator Messenger w nowej odsłonie. Został poszerzony o rozmowy głosowe i wideo, a także o narzędzie do przesyłania pieniędzy między użytkownikami (na razie dostępne tylko w Stanach Zjednoczonych). Platforma do komunikacji ma przede wszystkim łączyć użytkowników z biznesem. Ułatwia obsługę klienta, pozwala na lepsze budowanie doświadczeń z marką, usprawnia e-commerce i otwiera drzwi do aktualności z pierwszej ręki.