Francuzi testują koncept Carrefour Bio. Może wkrótce trafić też do Polski

Ostatnie działania marketingowe sieci pokazują, że mocno promuje u nas zdrowe odżywianie, a nawet wykłada na to duże pieniądze.

Francuzi testują koncept Carrefour Bio. Może wkrótce trafić też do Polski
prnt scr www.carrefour-bio.fr
Damian Słomski

25.12.2016 13:36

Jedna z największych sieci sklepów detalicznych w Polsce od kilku lat testuje na rodzimym rynku koncept sklepów typu bio. Być może już niedługo pierwszy market w nowym stylu pojawi się także u nas. Francuzi na promocję zdrowego odżywiania już wykładają spore pieniądze.* *

Carrefour rozpoczął działalność w Polsce w 1997 roku, otwierając swój pierwszy hipermarket w Łodzi. Obecnie w kraju działa ponad 800 sklepów w formie hipermarketów, supermarketów czy sklepów osiedlowych. Jest szansa, że na 20-lecie obecności Francuzów zapowiedziany będzie zupełnie nowy format działalności - Carrefour Bio.

Na razie sklepy Carrefour, m.in. z ekologiczną żywnością, działają tylko we Francji. Pierwszy market tego typu powstał w 2013 r. Na koniec 2016 r. sieć powiększyła się o 11 kolejnych punktów. Po kilku latach widać, że coraz większa moda na bio produkty sprawia, że może to być całkiem rentowny biznes. Stąd władze francuskiego giganta już snują plany rozszerzenia działalności na inne kraje Europy.

Puls Biznesu przytacza słowa Franćoisa Vincenta, szefa supermarketów i sklepów convenience Carrefour Polska, który miał zapowiedzieć, że poza kolejnymi otwarciami dotychczasowych formatów sieć, myśli o dodaniu do polskiego portfela nowego rodzaju sklepu, a mianowicie Bio.

Na razie polskie biuro prasowe nie chce się wypowiadać na ten temat. Ostatnie działania marketingowe pokazują jednak, że sieć mocno promuje u nas zdrowe odżywianie, a nawet już wykłada na to większe pieniądze. W kwietniu Carrefour zainaugurował w Polsce drugą edycję ogólnopolskiego programu edukacyjnego ABC Zdrowego Żywienia. Podczas spotkania Robert Noceń, sekretarz generalny Carrefour Polska, przekazał grant od Fundacji Carrefour na ten cel w wysokości 134 760 euro, czyli prawie 600 tys. zł.

Strona internetowa francuskiego Carrefour Bio przedstawia ofertę produktową, ale też duży nacisk jest położony na edukację zdrowego żywienia. Można znaleźć tam m.in. wiele przepisów na ekologiczne dania.

Sieć wyróżnia nowy koncept zielonym logo. Również wystrój marketów jednoznacznie nawiązuje do stylu eko. Znajdziemy tam wiele elementów drewnianych, kosze do sortowania odpadów, a zamiast zwykłych reklamówek foliowych są papierowe torby.

Na francuskim rynku Carrefour jest już liderem sprzedaży produktów bio. W Polsce też na razie nie miałby dużej konkurencji. Poza pojedynczymi sklepami nie ma większych, popularnych sieci. Żaden z bezpośrednich konkurentów na taki krok jeszcze się nie zdecydował. W większości nowe koncepty związane są albo z tworzeniem małych osiedlowych sklepików, albo z dużymi formatami na wzór delikatesów, z towarami premium.

W Niemczech testowany jest właśnie Lidl Express, który w przyszłości może być na naszym podwórku konkurentem dla Żabki. Małe sklepy mają łączyć w sobie najlepsze cechy popularnego dyskontu z możliwością odbioru produktów zamówionych online. Sklepowe półki zaopatrzone są przede wszystkim w żywność i artykuły codziennego użytku.

Z kolei Biedronka testowała jakiś czas temu nowy koncept sklepów, bardziej przypominający delikatesy niż tanie dyskonty. W kilkudziesięciu placówkach wprowadzono zupełnie nowy układ z wydzielonym stoiskiem mięsnym z obsługą, nowymi działami z warzywami i owocami, alkoholami i piekarniami.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (26)