Carrefour - Najnowsze informacje

Carrefour to zarówno hipermarkety, jak i rozbudowana siatka sklepów osiedlowych PAP Baza Zdjęć Archiwum
Podziel się

Carrefour to międzynarodowa sieć supermarketów, hipermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych wywodząca się z Francji. Specjalizuje się w handlu produktami spożywczymi i przemysłowymi, a także usługami.

Historia i założyciele

Carrefour powstał w 1959 roku we Francji, gdzie rodziny Fournier, Badin i Defforay założyły spółkę handlową. Pierwszy market Carrefour ulokowano w Annency. Nazwa sieci wywodzi się od lokalizacji tego sklepu, który działał przy skrzyżowaniu 5 ulic, z fr. carrefour – skrzyżowanie. Pierwszy hipermarket Carrefour otwarto niespełna 4 lata później, w 1963 roku w Sainte- Genevieve-des-Bois.

W 1970 roku Carrefour trafił na giełdę, a trzy lata później w 1970 roku firma rozpoczęła ekspansję za granice kraju, otwierając pierwszy sklep w Hiszpanii. W 1975 roku Carrefour postawił pierwszy sklep za oceanem: w Brazylii. Carrefour wyróżnił się na tle innych sieci wprowadzeniem własnej karty płatniczej już w 1981 roku, a w 1985 roku powstała marka własna sklepu.

W Polsce pierwszy market Carrefour założono w 1997 roku, a miastem gdzie powstał była Łódź.

Właściciel

Carrefour to obecnie spółka akcyjna z siedzibą w Levallois-Perret we Francji.

Działalność

Sieć sklepów, supermarketów i hipermarketów Carrefour zajmuje się handlem detalicznym i jest nastawiona na korzystne promocje i kompleksową ofertę.

Carrefour dysponuje kilkoma rodzajami sklepów. Struktura Carrefour to hipermarkety Carrefour, sklepy Carrefour Express, supermarkety GLOBI działające w mniejszych miejscowościach, sklepy franczyzowe z zielonym i pomarańczowym logo Carrefour. Liczne sklepy osiedlowe sa odpowiedzią Carrefour na kryzys - mniejsze placówki lepiej reagowały na trudności wporównaniu do dużych hipermarketów. Logiem kolory czerwonego oznacza się duże sklepy osiedlowe powyżej 2 tys. m kwadratowych, a niebieskim – największe sklepy o formacie hipermarketów połączonych z centrum usługowym.

Możliwość otwarcia własnego sklepu pod szyldem marki istnieje w Polsce od 2007 roku, kiedy ruszyła działalność franczyzowa Carrefour. Sieć sklepów Carrefour w Europie sukcesywnie rozwija się poprzez przejmowanie niewielkich sieci handlowych jak na przykład: Champion, Hypernova, Albert lub olsztyński Rast.

Sieć jest zaangażowana w działalność prospołeczną oraz ceni wysokie standardy w dziedzinie zatrudnienia. Carrefour jest laureatem wielu prestiżowych nagród, m.in. Dobroczyńcy Roku 2017, nagroda za najlepszy koncept franczyzowy, Biały Listek 2017, Certyfikat Best Employer 2017 i wiele innych.

Spółka w poprzednich latach odnotowała rekordowe wskaźniki przychodów rzędu 76 mld euro w skali roku, a w latach kolejnych planowała rozwój i inwestycje o budżecie przekraczających 2 mld euro.

Liczba placówek

Ogólna liczba sklepów Carrefour to ponad 10 tys. placówek rozlokowanych w 34 państwach. W tym znajduje się 3,5 tys. supermarketów oraz 1350 hipermarketów, oraz około 5 tys. sklepów osiedlowych. W Polsce działa ponad 800 takich placówek. Przy wielu większych sklepach działa stacja benzynowa.

Marka zatrudnia w całej sieci rekordową liczbę pracowników w porównaniu do pozostałych, podobnych marek: ponad 350 tysięcy.