McDonald's w USA szykuje kolejną rewolucję

Słynna sieć fast food idzie za ciosem i po wprowadzeniu całodobowej oferty śniadaniowej chce zaproponować konsumentom kolejną nowość - wynika z informacji, do których dotarł serwis Nation's Restaurant News.

McDonald's w USA szykuje kolejną rewolucję
Źródło zdjęć: © WP.PL | pointnshoot/flickr/cc2.0

23.10.2015 09:25

Słynna sieć fast food idzie za ciosem i po wprowadzeniu całodobowej oferty śniadaniowej chce zaproponować konsumentom kolejną nowość - wynika z informacji, do których dotarł serwis "Nation's Restaurant News".

"Nation's Restaurant News" - serwis internetowy monitorujący branżę restauracyjną w USA - powołując się na źródła w McDonald's donosi, że koncern planuje wprowadzić w swoich amerykańskich lokalach nowy typ taniego menu. O ocenę tych planów zostali już poproszeni franczyzobiorcy sieci, a głosowanie nad ich wdrożeniem ma odbyć się jeszcze przed końcem października.

Idea nowego menu zakłada możliwość zakupu za 2 dolary dwóch produktów ze specjalnej listy drobnych przekąsek, takich jak małe frytki czy kanapka McDouble (podwójny cheeseburger). Zdaniem informatorów Nation's Restaurant News, proponowane menu miałoby wejść do oferty sieci na stałe.

Oferta o roboczej nazwie ,,Pick 2" zastąpiłaby ,,Dollar Menu" - posiłek za 1 dolara, wprowadzony w restauracjach McDonald's na terytorium USA w 2002 r. Koncern zrezygnował z niego w listopadzie 2013 r., co - zdaniem wielu analityków - miało niebagatelny wpływ na spadek liczby klientów sieci w ostatnich dwóch latach.

W przypadku pozytywnego zaopiniowania przez franczyzobiorców, ,,dwudolarowe menu" może pojawić się w lokalach McDonald's pod koniec 2015 r. lub na początku 2016 r.

Problem goni problem w McDonald's

McDonald's walczy ze spadkiem sprzedaży, który jest widoczny na dwóch najważniejszych rynkach, czyli w USA i Chinach. Przychody w Chinach spadają od kilku kwartałów po tym jak media doniosły w ubiegłym roku, że dostawca żywności do sieci McDonald's Corp i Yum Brands Inc's KFC używał przeterminowanej żywności. To spowodowało na początku roku wymianę prezesa całej spółki. Wraz z nastaniem nowej władzy - Stefana Easterbrooka - firma podjęła wiele działań, żeby potwierdzić jakość swoich produktów oraz uatrakcyjnić ofertę.

We wrześniu zadeklarowała, że w USA jajka używane w menu śniadaniowym, które od niedawna jest dostępne przez cały dzień, będą pochodzić z wolnego chowu. W tym samym miesiącu w Niemczech wprowadzono do sprzedaży tzw. organiczne burgery McB. Produkowane są one na bazie wołowiny ze specjalnie wyselekcjonowanych farm w Niemczech i Austrii

Ostatnio McDonald's ogłosił również dwuletni plan wycofania ze swoich restauracji mięsa z kurcząt, w których diecie stosuje się hormony i antybiotyki. Jest to odpowiedź na konkurencję na rynku USA sieci, m.in. Chipotle Mexican Grill Inc, które oferują już z sukcesem potrawy z takiego mięsa od kilku lat.

Planuje również wprowadzić w USA kioski burgerowe, czyli samoobsługowe automaty z ofertą McDonald's, które sprawdziły się we Francji.

Wysoka dbałość o nadwyrężony wizerunek sprawiła, że spółka zażądała, wraz z innymi sponsorami, odejścia ze stanowiska prezydenta Międzynarodowej Federacji Piłki Nożnej FIFA Seppa Blattera, który mimo afer nie śpieszy się z odejściem ze stanowiska.

- Wydarzenia z ostatnich tygodni niszczą reputację FIFA i zmniejszają zaufanie społeczne do jej kierownictwa - poinformowali przedstawiciele McDonald's, cytowani przez Reutersa.

Po interwencji sponsorów Blatter zadeklarował, że dymisję złoży w lutym przyszłego roku. Fast-foodowy gigant jest jednym z najważniejszych sponsorów piłkarskiej federacji.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (30)