Produkty dla kobiet kosztują więcej. Nikt nie wie, dlaczego
Z raportu Departamentu Spraw Konsumenckich Nowego Jorku wynika, że kobiety muszą płacić więcej niż mężczyźni za 48 proc. dostępnych na rynku towarów.
24.12.2015 09:44
Od dżinsów po jednorazowe maszynki do golenia - z raportu Departamentu Spraw Konsumenckich Nowego Jorku wynika, że kobiety muszą płacić więcej niż mężczyźni za 48 proc. dostępnych na rynku towarów.
Ceny produktów dla kobiet są średnio o około 7 proc. wyższe niż ceny produktów dla mężczyzn - czytamy w raporcie. Kobiety płacą więcej m.in. za ubrania (o 8 proc.), a także za kosmetyki do pielęgnacji (o 13 proc.). Jeśli kupują sprzęt medyczny i rehabilitacyjny przeznaczony do użytku domowego, muszą być przygotowane na ceny wyższe o 8 proc.
Departament Spraw Konsumenckich Nowego Jorku ustalił też, że zabawki i akcesoria dla dziewczynek są o 7 proc. droższe niż te dla chłopców. Rodzice dziewczynek płacą więcej niż rodzice chłopców także wtedy, kiedy kupują ubrania swoim pociechom (tu różnica w cenie wynosi 4 proc.). Jeśli chodzi o produkty adresowane do mężczyzn, to są one droższe od produktów dla kobiet tylko w 18 proc. przypadków.