Rewolucja w Tesco. Prostują krzywiznę rogalika
Od piątku wszystkie francuskie rogaliki (croissanty) sprzedawane w sklepach Tesco na Wyspach Brytyjskich nie będą wygięte, lecz proste - informuje "Guardian".
19.02.2016 | aktual.: 19.02.2016 14:11
Tesco tłumaczy tę osobliwą decyzję tym, iż 75 proc. klientów tej sieci opowiedziało się w ankiecie za prostym croissantami. Powód? Brytyjscy konsumenci twierdzą, że trudniej jest im rozsmarować dżem czy masło na rogaliku o tradycyjnym kształcie półksiężyca.
Jak zauważa "Guardian", takie posunięcie detalicznego giganta przeczy logice. Francuskie słowo "croissant" znaczy właśnie "półksiężyc", a tradycja głosi, że ten typ słodkiego wypieku pojawił się w Europie po zakończeniu oblężenia Wiednia przez Turków w 1683 r., dla upamiętnienia zwycięstwa nad Imperium osmańskim, za którego symbol uważano półksiężyc.
Tego rodzaju dylematy są obce sieciom Sainsbury's i Waitrose, które w swojej ofercie mają zarówno proste, jak i wygięte croissanty.