W tej sieci Amerykanie kupują najchętniej
Firma Market Force Information, badająca preferencje konsumentów, opublikowała wyniki swojego najnowszego badania, którego przedmiotem były ulubione sklepy spożywcze Amerykanów.
14.04.2016 | aktual.: 14.04.2016 11:56
Badanie przeprowadzono przy udziale ponad 10 tys. respondentów z różnych części kraju. Ranking ulubionych sklepów spożywczych Amerykanów sporządzono na podstawie kompozytowego indeksu lojalności konsumenckiej, na który złożyły się oceny przyznawane sieciom w takich kategoriach jak satysfakcja z jakości oferty, szybkość obsługi przy kasie czy standardy w zakresie obsługi klienta.
W badaniu zwyciężyła sieć Wegmans ze wskaźnikiem lojalności konsumenckiej 76 proc., której sklepy można spotkać w stanach środkowoatlantyckich (m.in. Nowy Jork, New Jersey, Pensylwania, Maryland). Respondenci chwalili Wegmans przede wszystkim za szeroki wachlarz produktów z oferty specjalnej, a także za szybką obsługę przy kasie.
Na drugim miejscu znalazła się sieć sklepów Publix (wskaźnik lojalności konsumenckiej - 75 proc.), działająca na południowym wschodzie USA (m.in. w stanach Alabama, Floryda, Georgia, Kentucky i Missisipi). Trzecia lokata przypadła sieci Trader Joe's (wcześniej przez 4 lata przodującej w rankingu), dla której wskaźnik lojalności konsumenckiej wyniósł 73 proc. Blisko połowa sklepów tej sieci znajduje się w Kalifornii, ale szyld Trader Joe's można napotkać też w 40 innych stanach.
Tegoroczne badanie Market Force Information potwierdziło też, że amerykańscy konsumenci niechętnie zmieniają swoje nawyki zakupowe - zaledwie 4,3 proc. respondentów przyznało, że rozważa zmianę sieci, w której najczęściej dokonuje codziennych zakupów.