Zakupy. Sainsbury's testuje nowy format sklepu
Brytyjska sieć hipermarketów Sainsbury's testuje nowy format małopowierzchniowego sklepu. Ma on być odpowiedzią na potrzeby konsumentów, a przy okazji zwiększyć udział firmy w rynku.
01.11.2015 | aktual.: 02.11.2015 13:50
Format mikrosklepu opracowany przez Saisnbury's zakłada sprzedaż około 1000 podstawowych produktów spożywczych - m.in. pieczywa, sałatek, płatków śniadaniowych, wędlin czy gotowych dań - na powierzchni handlowej nie przekraczającej 3 tys. stóp kwadratowych (ok. 280 m kw.), czyli metrażu typowego dla brytyjskich sklepów typu convenience. Z oferty mikrosklepów wyłączono chemię gospodarczą, papierosy czy kupony loteryjne.
Sainsbury's rozpoczęło testowanie nowego formatu w dzielnicy Holborn w centrum Londynu, nieopodal głównej siedziby koncernu. Od niedawna działa tam mikrosklep o powierzchni niecałych 93 m kw.
Mike Coupe, dyrektor generalny Sainsbury's, ocenia, że dzięki mikrosklepom jego firma może powiększyć swój udział w rynku małych sklepów o ponad 1000 nowych lokalizacji. Chodzi przede wszystkim o miejsca, w których z powodu braku dostatecznej przestrzeni nie mogą funkcjonować tradycyjne sklepy typu "convenience" - takie jak główne węzły przesiadkowe czy ścisłe centra miast.
Zdaniem Coupe, model sprzedaży, który ma być wdrażany w mikrosklepach Sainsbury's, jest dostosowany do potrzeb współczesnego klienta, który w krótkim czasie chce zrobić zakupy umożliwiające mu szybkie i wygodne przygotowanie posiłku w domu.
Inwestowanie w sklepy małopowierzchniowe to zarazem odpowiedź Sainsbury's na informacje płynące z rynku. Jak ocenia brytyjski Institute of Grocery Distribution - organizacja monitorująca trendy w sprzedaży artykułów żywnościowych - w ciągu najbliższych 5 lat obroty sklepów typu "convenience" i mniejszych sklepów samoobsługowych wzrosną o 17 proc., podczas gdy obroty super- i hipermarketów zmaleją o 2,9 proc.
Zobacz także: Żywność od Google, obiad od Amazona - rewolucja na rynku e-zakupów
Zobacz także: