Carrefour łapie wiatr w żagle przed świętami i ma nowy pomysł na Globi

Docelowym klientem mają być mieszkańcy przedmieść dużych metropolii, małych miasteczek i wsi. Planowane są zmiany w asortymencie i zaskakujące nowości.

Carrefour łapie wiatr w żagle przed świętami i ma nowy pomysł na Globi
Źródło zdjęć: © Fotolia | gui yong nian

05.12.2015 | aktual.: 07.12.2015 10:20

Docelowym klientem mają być mieszkańcy przedmieść dużych metropolii, małych miasteczek i wsi. Planowane są zmiany w asortymencie i zaskakujące nowości. W nowych i odświeżonych sklepach Globi na wsiach pojawi się większy wybór produktów przemysłowych, a na dużych osiedlach bardziej atrakcyjnie mają prezentować się działy z alkoholem i przekąskami.

Nowy pomysł zakłada też bardziej ścisłą współpracę Globi z centralą. Do tej pory Carrefour zaopatrywał sieć w towary i udostępniał swoje logo. Kilka pomysłów koncepcyjnych ma być zapożyczone z sieci Carrefour Express pojawią się też inne zmiany, bo Globi zacznie funkcjonować jak zwykła franczyza - informuje portal spożywczy.

Tak skrojone nowe sklepy pojawiać się mają na terenach podmiejskich i dużych osiedlach. Pewną nowością w koncepcji będzie też oferta dla wiejskiego klienta, który będzie miał większy wybór w kategorii produktów niespożywczych. Szukający żarówek, baterii, czy paska od spodni powinni być usatysfakcjonowani. Dział z produktami przemysłowymi pierwszej potrzeby ma zdecydowanie wyróżniać nowy koncept Globi w najmniejszych polskich miejscowościach.

Inaczej też będzie dobrany zestaw produktów w sklepach osiedlowych i podmiejskich. Tutaj większy nacisk zostanie położony na wybór alkoholi i przekąsek. Pojawią się też produkty sprzedawane pod własną marką Globi.

Po zmianach sieć ma się dynamicznie rozrastać dzięki atrakcyjnej ofercie dla franczyzobiorców. Carrefour proponuje swoim nowym współpracownikom bardziej gładkie i mniej kosztowne rozpoczęcie działalności. Ci którzy się zdecydują nie będą musieli ponosić zbyt dużych kosztów na przystosowanie swoich sklepów do nowej koncepcji.

Nieznane są plany Carrefoura co do ostatecznej liczby działających placówek Globi. W 2013 roku firma zapowiadała, że może to być nawet 2 tysiące. Pod koniec 2015 roku w Polsce było jednak tylko kilkadziesiąt. Do czasu opublikowania tego artykułu sieć nie odpowiedział na nasze pytania dotyczące ewentualnej prognozy wzrostu.

Carrefour Polska jest jednak w znakomitej kondycji i ma za co inwestować. Na zakończenie III kwartału 2015 roku umocnił swoją pozycję na rynku, obecnie pod logo sieci działa już ponad 750 sklepów w takich formatach, jak: hipermarkety, supermarkety oraz sklepy osiedlowe.

Carrefour realizuje obecnie trzy inwestycje, którymi są: Galeria Morena, Metropolitan Outlet Bydgoszcz i Galeria Zielone Wzgórze, przechodząca rozbudowę i remodeling. Otwarcie Galerii Morena zaplanowane jest na II kw. 2016 r., a Metropolitan Outlet na II kwartał 2017 roku.

Zobacz także: Polacy pokochali zakupy w dużych sieciach

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (23)