Ile zarabiają pracownicy centrów biznesowych w Polsce?

- Zarobki specjalistów z kilkuletnim doświadczeniem mogą przekraczać nawet 10 tys. zł brutto miesięcznie. Wynagrodzenia zależą oczywiście od lokalizacji - mówi Wojciech Bartz z Page Personnel.

Ile zarabiają pracownicy centrów biznesowych w Polsce?
Shutterstock

02.10.2016 | aktual.: 02.10.2016 16:52

W 2016 roku możliwy jest nawet 5-procentowy wzrost wynagrodzeń w sektorze BPO/SSC, czyli w centrach usług biznesowych - wynika z szacunków Page Personnel, firmy zajmującej się rekrutacją specjalistów. Najwięcej zarabiają specjaliści od finansów, księgowości oraz obsługi klienta.

- Zarobki specjalistów z kilkuletnim doświadczeniem mogą przekraczać nawet 10 tys. zł brutto miesięcznie. Wynagrodzenia zależą oczywiście od lokalizacji - najwyższe są w Warszawie - mówi Wojciech Bartz z zespołu Shared Services Centres w Page Personnel.

W najlepszej sytuacji znajdują się tu audytorzy wewnętrzni (8-12,5 tys. zł), analitycy finansowi (8,3-10 tys. zł), kontrolerzy produktów bankowych (5,5-9,5 tys. zł), a także liderzy zespołów księgowych (7-12 tys. zł). Wynagrodzenia księgowych wahają się od 3,5 tys. zł (dla młodszego księgowego) do nawet 9,5 tys. zł (dla starszego ze znajomością kilku języków obcych). - Z kolei zarobki dyrektorów Centrów Usług Wspólnych mogą sięgać nawet 45 tys. zł - wylicza Wojciech Bartz.

Najbardziej poszukiwani są eksperci władający kilkoma językami. Ogromne zapotrzebowanie jest na pracowników ze znajomością szwedzkiego, norweskiego, duńskiego, fińskiego lub holenderskiego. W cenie jest również znajomość języka czeskiego, słowackiego, węgierskiego oraz rumuńskiego. Nie słabnie również zapotrzebowanie na specjalistów znających francuski, niemiecki, hiszpański oraz włoski.

Czym kusi Polska?

Obecnie w Polsce funkcjonuje ponad 950 centr usług biznesowych w 17 lokalizacjach, które w sumie zatrudniają ponad 200 tysięcy pracowników. Największymi atutami Polski są wykwalifikowana kadra, wysoka jakość świadczonych usług oraz konkurencyjne koszty pracy. Dodatkowymi atutami są europejska strefa czasowa i spójność kulturowa z Europą Zachodnią.

Ważnym aspektem jest także to, że Polska dysponuje bazą wykwalifikowanych pracowników, którzy władają językami obcymi - aktualnie polskie centra usług biznesowych świadczą usługi w ponad 30 językach.

- Jest to niezaprzeczalny wyróżnik chociażby w porównaniu z Indiami. Mimo iż koszty prowadzenia działalności w Polsce mogą być nieco wyższe niż w Indiach, są one równoważone przez wyższą jakość usług oraz kwalifikacje pracowników. Dlatego też firmy, które planują uruchomienie Centrów Usług Wspólnych w celu wsparcia zaawansowanych procesów decydują się właśnie na nasz kraj - komentuje Anna Durczak z zespołu Shared Services Centres w Page Personnel.

Na korzyść Polski przemawia również rozwinięta infrastruktura oraz dostępność przestrzeni biurowej z dobrym dojazdem do lotnisk. Według raportu Page Personnel „Market Overview. Shared Services Centers. Business Process Outsourcing. Poland, 2016”, pod koniec pierwszego kwartału 2016 r. dysponowaliśmy łącznie aż 8,3 mln mkw. nowoczesnych przestrzeni biurowych w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Trójmieście, Katowicach, Poznaniu, Łodzi, Szczecinie oraz Lublinie. Zaś średni miesięczny koszt wynajmu wyniósł ok. 55 zł/mkw., podczas, gdy najwyższe czynsze w budynkach klasy A wahały się pomiędzy 45 a 101 zł/mkw.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)