Biedronka funduje klientom powrót do przeszłości

Chipsy Chio, Pepsi cola i piwo Okocim w starych opakowaniach. Z okazji obchodów 20-lecia działalności, sieć sklepów Biedronka chce zabrać klientów w sentymentalną podróż do lat 90. 25 czerwca na sklepowych półkach pojawią się pierwsze artykuły z oferty Vintage, nawiązujące do asortymentu sprzed lat.

Biedronka funduje klientom powrót do przeszłości
Źródło zdjęć: © Jeronimo Martins

24.06.2015 13:14

Przygotowana wspólnie z partnerami handlowymi oferta produktów Vintage zawiera artykuły, które nie są już dostępne na rynku, a ich opakowania nawiązują do dawnych lat. Według zapowiedzi sieci ogółem w ramach akcji do sklepów zostanie wprowadzonych 20 produktów. Mają to być m.in. chipsy, piwo, napoje gazowane, słodycze, gumy do żucia, kosmetyki. Jak wiadomo promocję rozpoczną chipsy Chio, Pepsi i piwo Okocim w opakowaniach z lat 90. XX w. Jakie będą kolejne marki – na razie nie wiadomo.

Obraz
© (fot. Jeronimo Martins)

Biedronka nie była pierwsza

Cztery lata temu podobną akcję na swoje 160 urodziny przeprowadził producent słodyczy Wedel. Z okazji jubileuszu zaprojektowano serię opakowań nawiązującą do różnych epok z historii firmy. Za część z nich odpowiadali graficy Wedla, pozostałe zostały wyłonione na drodze otwartego konkursu. Poniżej zdjęcia niektórych słodyczy Wedla z tej serii.

Obraz
© (fot. gieldaspozywcza.pl)
Obraz
© (fot. gieldaspozywcza.pl)

Nie tylko na chwilę

O ile jednak akcje Wedla czy Biedronki stanowią tylko chwilową atrakcję dla klientów, to istnieją przykłady, gdy produkty z dawnych lat wróciły do sklepów na dobre. Tak było choćby w przypadku napoju Frugo, który po latach niebytu powrócił na rynek w bardzo zbliżonej formie i opakowaniu. Okazało się, że marka wykreowana w latach 90. z powodzeniem poradziła sobie także po dwudziestu latach.

Najnowszym przykładem powrotu dawnej marki jest piwo EB. Grupa Żywiec w tym roku zdecydowała się na odrodzenie kultowej marki.

– Przez ostatnie lata nieustannie otrzymywaliśmy pytania o to, czy i kiedy przywrócimy markę na rynek krajowy. Nie bez znaczenia jest fakt, że wraca moda na retro, a konsumenci coraz częściej z sentymentem sięgają po to, co znają z przeszłości - tłumaczyła Małgorzata Lubelska dyrektor marketingu Grupy Żywiec

Biedronkahandelvintage
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (353)