Trwa ładowanie...

Biedronka gazetkowym liderem. Drukarki pracują pełną parą

Spośród dyskontów to Biedronka wydaje najwięcej gazetek promocyjnych. Lidl może się pochwalić liczbą dwukrotnie mniejszą, choć w ciągu roku i tak daje to ponad 100 gazetek - wynika z raportu Agencji Badania Rynku Sesta.

Biedronka gazetkowym liderem. Drukarki pracują pełną parąŹródło: Eastnews, fot: Monkpress / East News
d35jja0
d35jja0

ABR Sesta regularnie prześwietla działalność sklepów działających w Polsce - od małych sklepów franczyzowych po hipermarkety. Na początku kwietnia opublikowała na swojej stronie raport podsumowujący rok 2016 w handlu i porównujący go z rokiem 2015.

Jak możemy z niego wyczytać, wśród dyskontów to Biedronka jest niekwestionowanym liderem, jeśli chodzi o liczbę wydanych w zeszłym roku gazetek promocyjnych. W ciągu 52 tygodni opublikowała ich w sumie 216, podczas gdy drugie w zestawieniu Netto - 120. Na trzecim miejscu znalazł się Lidl ze 104 gazetkami, a czwartą, ostatnią lokatę zajął Aldi z 55 publikacjami.
W przypadku Biedronki daje to aż 18 gazetek w miesiącu, podczas gdy rok wcześniej było ich "zaledwie" 12. To właśnie ten dyskont zanotował największy wzrost liczby wydawnictw i - co ciekawe - również największy wzrost liczby gazetek tematycznych. W 2016 roku było ich o 75 proc. więcej niż w roku 2015 i stanowiły aż 65 proc. wszystkich gazetek tego dyskontu. W innych dyskontach ich udział nie przekracza 10 proc.
Lidl z kolei może się pochwalić dużym wzrostem liczby stron w gazetkach - o 28 proc., a także liczą regularnych gazetek - o 27 proc. Po tych zmianach Biedronka i Lidl wydają gazetki o mniej więcej podobnej objętości, ale publikacje tej pierwszej obowiązują średnio o pięć dni dłużej - czytamy w raporcie ABR Sesta.

Z badania wynika też, że dyskonty coraz więcej przestrzeni w gazetkach poświęcają na promowanie produktów spożywczych kosztem innych artykułów.

To dyskonty i hurtownie cash&carry produkują w ciągu najwięcej gazetek promocyjnych. Sporo w tyle są hipermarkety i supermarkety. W przypadku supermarketów prym wiodą Carrefour Market (98 gazetek w 2016 roku), Intermarche (95) i Mila (80). Z kolei w przypadku Kauflandu najwięcej wydrukowały Kaufland (155), Carrefour (151) i Auchan (99).

d35jja0
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d35jja0