Kontrowersyjne świąteczne reklamy "Empiku". Nergal oburza katolików
Empik ruszył z nową, przedświąteczną kampanią reklamową, która zbulwersowała środowiska katolickie. W spotach wystąpili: Nergal czyli Adam Darski, lider grupy Behemot oraz satyryczka i pisarka Maria Czubaszek. Internauci zaczęli nawoływać do bojkotu sieci.
Internauci, głównie w materiałach przygotowanych przez media katolickie lub związane z prawą stroną polskiej sceny politycznej, nie pozostawiają suchej nitki na bohaterach spotów i rozpoczęli nawoływać do bojkotu Empiku. Oto tylko kilka z wielu komentarzy, które znaleźliśmy pod tekstem na stronie niezalezna.pl (zachowaliśmy oryginalną pisownię).
"Nic tak dobrze nie działa jak uderzenie po kieszeni - tylko bojkot - w empiku nie kupuję" - pisze hehe.
"wysłałam swoje oświadczenie do Empiku, że w związku z udziałem nergala i czubaszek w ich reklamie, rezygnuję z jakiegokolwiek zakupu w ich sklepie internetowym a moja noga nigdy więcej nie przestąpi progu ich salonu" - pisze Alter Ego.
Mirabelka stwierdza: "W reklamie chodzi o to, żeby odbiorca reklamy zapamiętał dany produkt. Ostatnio często wykorzystuje się to, aby zaskoczyć, zszokować. W tym przypadku to przegięcie, pozbawione dobrego tonu i smaku. Może się okazać, że klientów taka reklama odstraszy, albo będzie to przerost formy nad treścią. Wydaje mi się, że granice przyzwoitości zostały przekroczone".
O co tyle szumu?
Zdaniem redakcji "Gościa Niedzielnego" udział Adama Darskiego i Marii Czubaszek w reklamie sieci jest bulwersujący i obraża charakter świąt Bożego Narodzenia. Nergal jest dla "Gościa" osobą, która znana jest z publicznego znieważania Jezusa Chrystusa. Maria Czubaszek zaś "sama zapracowała na wizerunek nieczułej kobiety", przyznając się do dwóch aborcji.
Redakcji katolickiego tygodnika nie przekonuje stanowisko Empiku, który twierdzi, że reklama nie odnosi się do religijnego charakteru świąt.
- Kampania reklamowa pod hasłem "Empik każdego inspiruje inaczej" w żaden sposób nie odnosi się do duchowo-religijnej strony Świąt Bożego Narodzenia, a jedynie do tradycji obdarowywania się prezentami. To właśnie one są wiodącym tematem naszych świątecznych spotów. Kampania przestawia różne osoby, różne poglądy oraz różne spojrzenia na produkty z oferty Empiku - brzmi stanowisko firmy.
- Do współpracy zaprosiliśmy znane osoby związane z kulturą, które w charakterystyczny dla siebie sposób opowiadają o tym, jak zainspirowały ich produkty dostępne w Empiku - powiedziała portalowi "Wirtualnemedia.pl" Magdalena Mularuk, dyrektor marketingu Empiku.
Na tę wypowiedź Mularuk portal wpolityce.pl zareagował takim oto wpisem: "Boże Narodzenie to okres, w którym witamy Chrystusa Zbawiciela przychodzącego na świat. Trzeba mieć sporą dozę wyobraźni lub wisielcze poczucie humoru, aby pozwolić, żeby nad kołyską Dzieciątka pojawiły się twarze słynnej aborcjonistki i satanisty drącego się i drącego Biblię".
Jak podaje "Gazeta Wyborcza", tak całe zamieszanie skomentował Adam Darski: "And the story begins...".