Kupujesz dziecku podręczniki i przybory? Poznaj swoje prawa konsumenta
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina rodzicom o ich prawach konsumenckich przed nowym rokiem szkolnym.
27.08.2015 14:44
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina rodzicom o ich prawach konsumenckich przed nowym rokiem szkolnym. Chodzi między innymi o zwroty podręczników, tornistrów, reklamacje kursów językowych, ubrań.
Jak zawsze warto przemyśleć każdy zakup. Jeżeli podręcznik, plecak lub inny produkt kupiony w sklepie stacjonarnym nie jest wadliwy możliwość jego zwrotu zależy tylko od dobrej woli sprzedawcy - zaznacza Agnieszka Majchrzak z UOKiK. Przypomina, że niektóre sklepy dopuszczają wymianę lub zwrot zakupionych towarów jednak terminy i inne zasady określają sami przedsiębiorcy. Zawsze warto zachować oryginalne opakowanie i metki.
Zaznacza, że jeżeli kupione produkty są wadliwe, możemy je reklamować. Prawo do reklamacji dotyczy także towarów używanych np. podręczników zakupionych komisie czy antykwariacie. W przypadku zakupu rzeczy używanych sprzedawca może skrócić czas na reklamację do jednego roku. Natomiast gdy kupujemy nowe produkty, odpowiedzialność sprzedawcy nie może być skrócona i trwa 2 lata od momentu zakupu.
UOKiK przypomina też, że dzieci do 13. roku życia nie powinny same kupować, więcej praw mają nastolatki.
W przyszłym tygodniu blisko 5 mln uczniów rozpocznie zajęcia. Z badania CBOS wynika, że przeciętne wydatki rodziców związane z wysłaniem dzieci do szkoły wyniosły w zeszłym roku, 828 zł w przeliczeniu na jednego ucznia.
Zobacz także: * *Dopłaty do podręczników. Kto może liczyć na pieniądze?