Lidl idzie na wojnę z Biedronką. Nową bronią będzie więcej gazetek reklamowych

Już nie jedna, ale trzy gazetki reklamowe chce wypuszczać każdego tygodnia Lidl - dowiedziała się Wirtualna Polska. Nowe publikacje są zbliżone do kalendarza promocji w Biedronce. Dyskonty jeszcze więc zaogniają walkę o klienta i panującą od dłuższego czasu wojnę cenową.

Obraz
materiały prasowe

Już nie jedną, ale trzy gazetki reklamowe chce wypuszczać każdego tygodnia Lidl - dowiedziała się Wirtualna Polska. Nowe publikacje są zbliżone do kalendarza promocji w Biedronce. Dyskonty jeszcze mocniej zaogniają walkę o klienta i panującą od dłuższego czasu wojnę cenową.

Pierwsza obowiązująca od poniedziałku do środy, druga od czwartku do niedzieli i trzecia zapowiadające przyszłe akcje tematyczne i nowości związane z artykułami przemysłowymi - tak teraz wyglądać ma plan wydawniczy Lidla. Sieć dotąd wydawała jedną gazetkę z promocjami, więc zmiana jest rewolucyjna. Szczególnie jeśli popatrzy się na nakłady.

Każda z gazetek ma powstawać w liczbie kilku milionów egzemplarzy i liczyć od 24 do 32 stron. Nie będzie wrzucana do skrzynek pocztowych czy dołączana do gazet, ale jedynie wykładana w sklepie. Jak informuje nas Lidl, jedynie przy okazji dużych wydarzeń (np. świąt) może się zdarzyć, że ulotki trafią również do prasy jako inserty.

Nowe gazetki niemieckiego dyskontu przypominają system promocji w Biedronce. Tam do niedawna organizowano właśnie kilkudniowe przeceny trwające od poniedziałku do środy i od czwartku do niedzieli. Ostatnio system nie jest już taki sztywny, ale nadal funkcjonuje. Na dodatek Biedronka także wydaje kilka gazetek w trakcie tygodnia.

Przypomnijmy, że obie sieci w ostatnim czasie często papugują swoje pomysły. Tak było z tygodniami tematycznymi, wprowadzeniem do oferty multicookerów czy np. gramofonów przed świętami. Rywalizację widać nawet w podwyżkach wynagrodzeń dla pracowników. Gdy jeden dyskont dał podwyżki, drugi w kilka dni później zrobił to samo.

Ruch Lidla na pewno nie ma na celu zmniejszenie skali wojny cenowej. Gazetki to bowiem zawsze promocje. Sieć nawet tego nie ukrywa. W materiałach reklamowych pisze "Jeszcze więcej superokazji. Trzy nowe gazetki, jeszcze więcej promocji".

Widać więc wyraźnie, że mimo końca trwającej ponad dwa lata deflacji, sieci dalej chcą toczyć rywalizować o klienta ceną. Z tego pola walki zeszło już Tesco, które kilka lat temu samą akcją "Ciach" wywołało wojnę cenową.

- Żonglowanie promocjami, zakupy w atmosferze chaosu, raz taniej, raz drożej - nie chcemy tego w naszych sklepach. Postawiliśmy zatem na utrzymanie stałego, konkurencyjnego poziomu swoich cen - mówił niedawno szef Tesco Adam Manikowski w rozmowie z serwisem wiadomoscihandlowe.pl.

Wybrane dla Ciebie
Przez 6 godzin kradli 42-kilogramowe kawały sera warte 100 tys. euro
Przez 6 godzin kradli 42-kilogramowe kawały sera warte 100 tys. euro
Fala zwolnień w Krakowie. Duża korporacja drugi raz zgłasza grupowe
Fala zwolnień w Krakowie. Duża korporacja drugi raz zgłasza grupowe
Wyrzuć te przedmioty z piwnicy. Kara do 5 tys. zł
Wyrzuć te przedmioty z piwnicy. Kara do 5 tys. zł
Ceny węgla w Polsce. Oto ile kosztuje tona opału na początku listopada
Ceny węgla w Polsce. Oto ile kosztuje tona opału na początku listopada
Cała branża nie reguluje należności. Oto średni zator płatniczy
Cała branża nie reguluje należności. Oto średni zator płatniczy
Niemcy zbadali proszki do prania. Zwycięska marka w dyskoncie w Polsce
Niemcy zbadali proszki do prania. Zwycięska marka w dyskoncie w Polsce
Rośnie chaos w Stanach. Zaczyna brakować monet
Rośnie chaos w Stanach. Zaczyna brakować monet
Dubajskie przysmaki pod cmentarzem. Ceny jedzenia w Warszawie
Dubajskie przysmaki pod cmentarzem. Ceny jedzenia w Warszawie
300 tys. zł wsparcia dla rolników. Termin już za niecałe trzy tygodnie
300 tys. zł wsparcia dla rolników. Termin już za niecałe trzy tygodnie
Nadchodzi nowy portal ZUS-u. Zastąpi dotychczasowy system
Nadchodzi nowy portal ZUS-u. Zastąpi dotychczasowy system
Awaria BLIK-a. Problemy z generowaniem kodów i płatnościami
Awaria BLIK-a. Problemy z generowaniem kodów i płatnościami
Wielka akcja policji. Trzynaście kobiet zatrzymanych w całej Polsce
Wielka akcja policji. Trzynaście kobiet zatrzymanych w całej Polsce