Ostra walka na polskim rynku paliw
W 2011 roku Shell chce zainwestować około 60-80 mln zł i oddać do użytku około 20 stacji. Cel jest jeden - zepchnąć BP z drugiej pozycji na rynku paliwowym w Polsce - pisze "Puls Biznesu".
21.02.2011 | aktual.: 21.02.2011 14:39
W 2011 roku Shell chce nad Wisłą zainwestować około 60-80 mln zł i oddać do użytku około 20 stacji. Cel jest jeden - zepchnąć BP z drugiej pozycji na rynku paliwowym w Polsce - pisze "Puls Biznesu".
- Chcemy być najsilniejszą siecią zagraniczną na polskim rynku, co oznacza 15-20 proc. rynku - mówi Paweł Żuk, prezes Shell Polska.
Obecnie BP ma 12 proc., a Shell 10,5 proc. udziałów w polskim rynku paliw. Liderem z 34 proc. jest PKN Orlen.
Strategia rozwoju firmy Shell w Polsce jest prosta - rozwój organiczny. Co roku ma przybywać w Polsce około 20-30 stacji. W większości mają to być obiekty własne, a nie franczyzowe.Kluczem do sukcesu ma być walka o stacje przy autostradach.
Polski rynek Paliw był wart w 2010 roku około 90 mld zł (dane Polskiej Organizachi Przemysłu i Handlu Naftowego).
BP nie zamierza się jednak poddać bez walki. Firma zamierza w tym roku postawić 40 nowych placówek, w tym też takich przy autostradach.