Ostra walka na polskim rynku paliw

W 2011 roku Shell chce zainwestować około 60-80 mln zł i oddać do użytku około 20 stacji. Cel jest jeden - zepchnąć BP z drugiej pozycji na rynku paliwowym w Polsce - pisze "Puls Biznesu".

Ostra walka na polskim rynku paliw
Źródło zdjęć: © tls / cc

21.02.2011 | aktual.: 21.02.2011 14:39

W 2011 roku Shell chce nad Wisłą zainwestować około 60-80 mln zł i oddać do użytku około 20 stacji. Cel jest jeden - zepchnąć BP z drugiej pozycji na rynku paliwowym w Polsce - pisze "Puls Biznesu".

- Chcemy być najsilniejszą siecią zagraniczną na polskim rynku, co oznacza 15-20 proc. rynku - mówi Paweł Żuk, prezes Shell Polska.

Obecnie BP ma 12 proc., a Shell 10,5 proc. udziałów w polskim rynku paliw. Liderem z 34 proc. jest PKN Orlen.

Strategia rozwoju firmy Shell w Polsce jest prosta - rozwój organiczny. Co roku ma przybywać w Polsce około 20-30 stacji. W większości mają to być obiekty własne, a nie franczyzowe.Kluczem do sukcesu ma być walka o stacje przy autostradach.

Polski rynek Paliw był wart w 2010 roku około 90 mld zł (dane Polskiej Organizachi Przemysłu i Handlu Naftowego).

BP nie zamierza się jednak poddać bez walki. Firma zamierza w tym roku postawić 40 nowych placówek, w tym też takich przy autostradach.

bpfinanseshell
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)