W listopadzie ruszy kolejowe połączenie towarowe do Londynu
8 listopada należąca do grupy kolei niemieckich spółka DB Schenker Rail Polska uruchomi kolejowe połączenie towarowe z Wrocławia do Londynu. Po raz pierwszy brytyjską linią kolejową High Speed 1 pojadą pociągi o kontynentalnych wymiarach - podał przewoźnik.
High Speed 1 to - jak dotąd - jedyna linia kolejowa w Wielkiej Brytanii, przystosowana do obsługi takich pociągów, których wymiary są inne niż na Wyspach. Standardowa ładowność europejskich wagonów towarowych jest znacząco większa od brytyjskich. Można załadować je do 3 m wysokości, albo ułożyć na nich dwie standardowe palety - jedną na drugiej.
Uruchomienie nowego połączenia to efekt współpracy DB Schenker Rail Polska i DB Schenker Rail UK. Raz w tygodniu dwa pociągi towarowe połączą Wrocław i okręg Barking w Londynie. Klientami będą firmy z branży motoryzacyjnej, handlu detalicznego i przemysłu spożywczego.
- W przypadku dużego zainteresowania zamierzamy w 2012 r. zwiększyć liczbę transportów na tej trasie - poinformował w czwartek prezes zarządu DB Schenker Rail Polska, Hans-Georg Werner.
Na pokonanie liczącej niemal 2 tys. km trasy pociągi będą potrzebowały ok. 50 godzin. DB Schenker Rail UK przeprowadziła wcześniej udane testy pociągów o wymiarach kontynentalnych na linii High Speed 1, łączącej tunel pod kanałem La Manche z Londynem.
Według Wernera, nowe połączenie zwiększy bezpośrednią wymianę towarową, prowadzoną z wykorzystaniem kolei, a także podniesie atrakcyjność przewozów kolejowych w Polsce. - Nowa usługa zbliża nas w znaczącym stopniu do celu, jakim jest osiągnięcie pozycji premium na polskim rynku kolejowym - ocenił prezes.