10 prawd i mitów konsumenckich

Z okazji przypadającego 15 marca Światowego Dnia Konsumenta "Metro" przypomina, że chociaż w teorii przepisy skutecznie chronią konsumentów przed nieuczciwymi sprzedawcami, w praktyce bywa różnie.

10 prawd i mitów konsumenckich
Źródło zdjęć: © AFP | JUSTIN SULLIVAN

14.03.2014 | aktual.: 14.03.2014 06:54

Gazeta publikuje 10 mitów, którymi chętnie zasłaniają się sprzedawcy. Oto kilka z nich.

Mitem jest na przykład, że na zwrot towaru jest pięć dni. Teraz kupionej rzeczy oddać nie można, ale od tej zasady jest kilka wyjątków. Kolejny to, że artykuły przecenione nie podlegają reklamacji. Podlegają. Można też reklamować uszkodzenia, o których klient wiedział i mimo to zdecydował się na kupno (np. zadrapanie lodówki, co skutkowało obniżeniem ceny). W każdym przypadku towar można zostawić w sklepie.

Jeżeli konsumentowi w żaden sposób nie udaje się wyegzekwować od sprzedawcy, żeby uwzględnił przysługujące mu prawa, może zwrócić się o pomoc m.in. do rzecznika konsumentów w swoim mieście albo do Federacji Konsumentów.

Szczegóły w "Metrze".

Źródło artykułu:PAP
uokikochrona konsumentówkonsument
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)