11 bit studios finalizuje prace nad prospektem emisyjnym
Warszawa, 14.08.2015 (ISBnews) - 11 bit studios finalizuje prace nad prospektem emisyjnym. Dokument powinien trafić do Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) w III kwartale. Zmiana rynku notowań spółki na GPW z NewConnect planowana jest na jesień tego roku, podała spółka.
14.08.2015 17:47
"Jesienią planowana jest premiera gry This War of Mine w wersji na smartfony (również z systemami iOS i Android). Pracujemy obecnie nad jeszcze jednym projektem związanym z TWoM, którego szczegóły będziemy mogli ujawnić w niedługim czasie" - powiedział prezes Grzegorz Miechowski, cytowany w komunikacie.
Równolegle spółka prowadzi też prace nad kolejną dużą grą o roboczym tytule Industrial, której premiera planowana jest na 2016 r.
Coraz lepiej radzi też sobie platforma gamesrepublic.com, która systematycznie poszerza portfolio sprzedawanych gier i zwiększa przychody. Na koniec czerwca miała 550 tys. zarejestrowanych użytkowników a katalog liczył ponad 900 tytułów.
"Prowadzimy też kilka projektów w ramach naszej inicjatywy wydawniczej 11 bit launchpad. Są na różnym etapie zaawansowanie. Pierwsze premiery nowych gier w ramach 11 bit launchpad planowane są na 2016 r. - wskazał prezes 11bit.
Utrzymująca się na wysokim poziomie sprzedaż gry This War of Mine (TWoM) sprawiła, że spółka kolejny kwartał z rzędu wypracowała bardzo dobre wyniki finansowe. Przychody ze sprzedaży w II kwartale wyniosły, na poziomie skonsolidowanym, blisko 6,74 mln zł, czyli były blisko siedmiokrotnie większe niż w analogicznym okresie 2014 r.
"To m.in. wynik czerwcowej akcji promocyjnej Steam Summer Sales, której efekty przeszły nasze oczekiwania. Jest to dla nas również dowód, że 'This War of Mine' ma jeszcze duży potencjał sprzedażowy" - powiedział Miechowski.
Zysk operacyjny grupy w II kwartale br. sięgnął 4,35 mln zł wobec 0,46 mln zł straty przed rokiem. Zysk netto, przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej, wyniósł 3,41 mln zł. Rok wcześniej grupa w tej pozycji miała ujemny wynik rzędu 0,46 mln zł. Różnica pomiędzy zyskiem operacyjnym i netto wynikała z wysokich pozostałych kosztów operacyjnych, które wyniosły blisko 0,68 mln zł.
"Skokowy wzrost w tej pozycji był m.in. efektem utworzenia rezerwy w wysokości 0,39 mln zł na zaniechany projekt realizowany w ramach programu Innotech. Do zakończenia II kwartału projekt nie został jeszcze finalnie rozliczony z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju. Rezultaty prac, czyli nowe elementy technologii własnej do tworzenia gier, będę rozliczane w kolejnych okresach w trakcie jej eksploatacji a rezerwa zostanie rozwiązana" - wskazał prezes spółki.
Na pozostałą kwotę złożyła się darowizna na rzecz fundacji War Child (0,18 mln zł) i nakłady (prawie 0,1 mln zł), poniesione na grę Jameson the Pilot, której produkcja (realizowana w ramach 11 bit launchpad) została zaniechana.
Narastająco, po sześciu miesiącach, obroty skonsolidowane 11 bit studios wynosiły już 13,26 mln zł czyli były o przeszło 830% większe niż rok temu (1,59 mln zł). Zysk operacyjny po dwóch kwartałach przekraczał już 9,18 mln zł (rok wcześniej strata w tej pozycji sięgała 1 mln zł) a zysk netto 7,62 mln zł wobec 0,99 mln zł straty rok temu. Na koniec czerwca grupa miała na kontach 16,29 mln zł.
11bit Studios to notowany na NewConnect producent gier na platformy stacjonarne i mobilne.
(ISBnews)