75. urodziny KIT KAT

Rok 1935 obfitował w wynalazki, które dla nas są
codziennością. Trudno dziś wyobrazić sobie świat bez lodówek z zamrażarkami,
kolorowych filmów, parkometrów. Po 75 latach niektóre odkrycia, jak
skonstruowany w Niemczech magnetofon, odchodzą w zapomnienie. Co innego
baton KIT KAT, który dziś jest jedną z najlepiej rozpoznawalnych marek na
świecie.

Flagowy produkt firmy Nestlé - wafelek KIT KAT 4 Finger powstał w 1935 roku. Był on odpowiedzią na zapotrzebowanie zgłoszone przez jednego z pracowników firmy cukierniczej Rowntree. Wrzucił on do stojącej w firmie skrzynki z sugestiami propozycję, by stworzyć "batonik czekoladowy, który można zabrać ze sobą do pracy". Właśnie tak zrodził się wafelek Chocolate Crisp, składający się z tak dobrze nam znanych, 4 paluszków. Już dwa lata później jego nazwę zmieniono na prostszą do zapamiętania i wymówienia - KIT KAT. Wcześniej pod tą marką firma sprzedawała czekoladki w eleganckich pudełkach. Legenda głosi, że nazwę KIT KAT wymyślił Nigel Balchin, który wówczas pracował w firmie na stanowisku psychologa, a później zasłynął jako pisarz (znany, angielski autor kilkudziesięciu powieści i scenariuszy filmowych)
. Historia ta jest wprawdzie mało prawdopodobna, ponieważ nazwę czekoladek zarejestrowano już w roku 1911, gdy Balchin był jeszcze dzieckiem, ale niewykluczone, że jego pomysłem było przeniesienie nazwy z
czekoladek na batonik.

Wafelek KIT KAT bardzo szybko zyskał liczne rzesze swoich wielbicieli. W ramach jego powojennej ekspansji powstały zakłady produkcyjne KIT KAT w Australii, południowej Afryce i Kanadzie. W połowie lat 70-tych globalny rozwój marki objął Europę, a 10 lat później dotarła ona też na Daleki Wschód. Fabryka w Japonii do dziś jest jedną z najbardziej innowacyjnych - to tu powstają batony KIT KAT o smaku zielonej herbaty, arbuza, czy słodkich ziemniaków.

W 1988 roku firma Rowntree została przejęta przez koncern Nestlé. Krok ten przyczynił się do szybkiego wykorzystania drzemiącego w marce potencjału. Zwiastunem nowej, innowacyjnej ery był wprowadzony w Wielkiej Brytanii pierwszy baton KIT KAT Chunky. Jego niesłychany sukces został szybko powtórzony zarówno na rozwiniętych, jak i wschodzących rynkach. W Polsce jest on numerem 1 w portfolio całej marki. Uwielbiamy jego chrupiący wafel, czekoladowy krem oraz mleczną, aksamitną czekoladę.

Któż nie zna flagowego hasła marki: Czas na przerwę, czas na KIT KAT? Warto zaznaczyć, że slogan ten powstał już w 1937 roku! W tej, niezmienionej formie funkcjonuje od ponad 70 lat. Wraz z pojawieniem się telewizji komercyjnej w Wielkiej Brytanii (pod koniec lat 50-tych) hasło to zaczęto wykorzystywać w reklamach telewizyjnych i kampanii prasowej. Błyskawicznie podniosło ono sprzedaż o 22 procent!

Obecnie KIT KAT zajmuje trzecią pozycję wśród światowych marek czekolady i najprawdopodobniej jest najbardziej rozpoznawalną marką słodyczy na świecie. Jej przekaz związany z dobrym samopoczuciem - "Czas na przerwę, czas na Kit Kat" - cały czas z tą samą siłą zachęca konsumentów, by się zatrzymać i cieszyć z każdego dnia.

Autor: IP

Wybrane dla Ciebie
Darmowe przejazdy dla uczniów. Radni zapomnieli o jednej grupie
Darmowe przejazdy dla uczniów. Radni zapomnieli o jednej grupie
Ceny opału w nadleśnictwach. Tyle kosztuje metr drewna
Ceny opału w nadleśnictwach. Tyle kosztuje metr drewna
Działki za pół ceny na Podlasiu. Ostatnia w tym roku szansa na obniżkę
Działki za pół ceny na Podlasiu. Ostatnia w tym roku szansa na obniżkę
Trwają kontrole na wsiach. Co sprawdzają inspektorzy?
Trwają kontrole na wsiach. Co sprawdzają inspektorzy?
Zamykają sklep za sklepem. Słynna szwedzka sieć znika w oczach
Zamykają sklep za sklepem. Słynna szwedzka sieć znika w oczach
Chcą połączyć trzy szpitale w jeden. Opozycja domaga się wyjaśnień
Chcą połączyć trzy szpitale w jeden. Opozycja domaga się wyjaśnień
Opłata alkoholowa. W tym podkarpackim mieście Polacy płacą najwięcej
Opłata alkoholowa. W tym podkarpackim mieście Polacy płacą najwięcej
Grzywna za znicze solarne. Ministerstwo mówi, o czym trzeba pamiętać
Grzywna za znicze solarne. Ministerstwo mówi, o czym trzeba pamiętać
BLIK-ami chciał wykupić wolność. Wpadł na kradzieży alkoholu
BLIK-ami chciał wykupić wolność. Wpadł na kradzieży alkoholu
Zakaz reklamy piwa. Branża protestuje. "Cios w handel"
Zakaz reklamy piwa. Branża protestuje. "Cios w handel"
Brama Bieszczad na finiszu budowy. Tu powstaje duży park handlowy
Brama Bieszczad na finiszu budowy. Tu powstaje duży park handlowy
Szon patrole. Oto kary dla nastolatków. Resort zabrał głos
Szon patrole. Oto kary dla nastolatków. Resort zabrał głos