Alkohol z przestrogą
Producenci piwa dobrowolnie zamieszczą na opakowaniach alkoholu napisy skierowane do tak zwanych grup podwyższonego ryzyka - pisze "Puls Biznesu".
27.03.2008 | aktual.: 27.03.2008 06:46
Komunikaty mają trafić między innymi do kobiet w ciąży, kierowców czy młodzieży. W ten sposób producenci alkoholu nie tylko poprawią swój wizerunek, ale też mogą odwieść posłów od planów wprowadzenia ustawowego obowiązku umieszczania obostrzeń na butelkach i puszkach - czytamy w gazecie.
|
Polecamy: » Zobacz materiały filmowe z TV Biznes » Najnowsze wiadomości z kraju i świata » Codzienny przegląd prasy ekonomicznej |
| --- |
|
Polecamy: » Zobacz materiały filmowe z TV Biznes » Najnowsze wiadomości z kraju i świata » Codzienny przegląd prasy ekonomicznej |
W kampanię chcą włączyć się największe działające w Polsce firmy - Kompania Piwowarska, Żywiec, Carlsberg i Royal Unibrew. Dziś mają zaprezentować pierwsze butelki i puszki piwa, na których pojawią się komunikaty z prośbą o nieprowadzenie pojazdów po spożyciu alkoholu. Piwa w nowych opakowaniach pojawią się w sprzedaży od 1 kwietnia.
Także sektor spirytusowy skłania się do rozwoju kampanii promujących odpowiedzialne spożycie alkoholu. Na razie oznaczenie zniechecające kobiety w ciąży do picia alkoholu wprowadziła w Polsce Wyborowa. Jest ona częścią francuskiej grupy Pernod Ricard, która zainicjowała umieszczenie specjalnego oznaczenia butelek wódki na francuskim rynku.
Więcej o inicjatywie producentów alkoholu pisze "Puls Biznesu".