Aon Polska: Nietypowe polisy
Aon, globalny broker ubezpieczeniowy, chce rozwijać działalność w Polsce, dzięki dystrybucji nietypowych ubezpieczeń za pośrednictwem dużych sieci sprzedaży.
10.01.2011 | aktual.: 10.01.2011 09:35
- Planujemy rozwinąć działalność spółki agencyjnej Aon Affinity zależnej od naszej polskiej spółki brokerskiej Aon Polska – deklaruje Sławomir Bany, prezes Aon Polska. – Chcemy być obecni w segmencie klienta masowego, oferując innowacyjne produkty ubezpieczeniowe.
Jakie? – Na Zachodzie całkiem nieźle sprzedają się ubezpieczenia kosztów związanych z odwołaniem imprezy ślubnej. Coraz bardziej powszechne są też na przykład ubezpieczenia gwarancji dobrej pogody podczas urlopu. Taki produkt można by dystrybuować poprzez biura podróży – mówi przedstawiciel Aon.
Podkreśla, że broker może „uszyć” praktycznie dowolną ofertę zarówno dla klientów indywidualnych, jak i firm, bo współpracuje ze wszystkimi polskimi towarzystwami ubezpieczeń, a także z tymi działającymi poprzez oddział oraz dzięki swobodzie świadczenia usług.
– Chcemy też docierać do grup zawodowych czy hobbystycznych, w których interesie byłoby zawieranie odpowiednio sprofilowanych umów ubezpieczenia – zapowiada Bany.
Na rozwój działalności spółka Aon Affinity dostała co najmniej 1,4 mln zł. Bany nie chciał zdradzić, ile dokładnie.
W 2010 r. firma Aon Affinity Polska – która oferuje w tej chwili głównie ubezpieczenia komunikacyjne dla małych i średnich firm – miała około 1,2 mln zł przychodów ze sprzedaży. – W związku z rozwojem jej działalności spodziewamy się, że w 2011 r. będzie to około 2,4 mln zł, a w 2012 r. około 4,8 mln zł – mówi Bany.
Aon na świecie zatrudnia ok. 36 tys. ludzi. W Polsce jest od 1992 r. Po I półroczu 2010 r. Aon Polska z przychodami z działalności brokerskiej na poziomie 18,7 mln zł był numerem dwa na naszym rynku brokerskim. Liderem jest Gras Savoye.
Piotr Rosik
PARKIET