Apple i BMW. O tym piszą Polacy w sieci

Polacy bardzo często rozmawiają, komentują i postują w sieci na temat motoryzacji, a najpopularniejszą marką aut jest BMW. Jeżeli pojawia się temat RTV, to w tej kategorii dominuje Apple i Samsung. Tak wynika z aktualnego raportu sieci autorstwa polskie firmy SentiOne.

BMW jest najpopularniejszą marką auta w polskiej sieci
BMW jest najpopularniejszą marką auta w polskiej sieci
Źródło zdjęć: © Adobe Stock
oprac. KRWL

21.02.2022 17:05

Jakie są najpopularniejsze marki w polskim internecie? Najpopularniejszą marką z kategorii RTV w Polsce jest Apple. Natomiast w kategorii motoryzacja najwyższy wskaźnik Social Index w tej kategorii ma marka BMW, za nią znalazły się Mercedes i Volkswagen. Tak wynika z analizy przygotowanej przez polską firmę SentiOne, która na potrzeby raporty przeanalizowała liczbę wzmianek i artykułów o danej marce, liczbę ich udostępnień i retweetów oraz wydźwięk wypowiedzi na jej temat.

Motoryzacja głównym tematem rozmów Polaków w sieci

Z analizy wynika, że Polacy w ogóle najczęściej lubią rozmawiać w sieci o motoryzacji, a w szczególności niestety o wypadkach komunikacyjnych. Kategoria ta zajęła również pierwsze miejsce wśród tematów najczęściej omawianych przez mężczyzn, którzy stanowili ponad 86 proc. wypowiadających się osób.

Media społecznościowe to podstawa komunikacji marki z klientem

Natomiast liderem kategorii RTV jest Apple, tuż za nim uplasował się Samsung, a na trzeciej pozycji Xiaomi, często chwalone z powodu przystępnych cen. Sporo dyskusji na temat branży RTV toczy się na Wykopie.

Analitycy zwracają uwagę na aktywność Samsunga wśród inlfluencerów i recenzentów. Dzięki czemu marka pojawia się bardzo często w postach tworzonych przez osoby wpływowe w sieci.

Polacy bardzo chętnie korzystają z internetu. Kanadyjska agencja Hootsuite w swoim raporcie szacuje, że 87 proc. Polaków korzysta z internetu, a 72 proc. ma konto w mediach społecznościowych.

Polacy spędzają średnio ponad 6,5 godziny dziennie w sieci. Do szukania informacji o firmach i produktach social media wykorzystuje 37 proc. polskich internautów.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)