Aptekarzom duszno w oparach absurdu
Wylobbowany przez Naczelną Radę Aptekarską zakaz reklamy uderzył
rykoszetem w apteki. Tylko w tym roku zamknięto ich 200
04.11.2014 07:02
- informuje "Puls Biznesu".
Część ekspertów branży farmaceutycznej uważa, że idziemy w przeciwnym kierunku niż rynek apteczny na świecie. Skarżą się na kuriozalne wyroki sądów. Jeden z nich np. uznał obniżkę leku nierefundowanego, (którego nie obowiązuje sztywna cena urzędowa) za reklamę. W podobny sposób określono chęć udziału członków Związku Pracodawców Aptecznych PharmaNET w akcji wspierającej rodziny wielodzietne. Apteki chciały zaproponować tym rodzinom niższe ceny leków nierefundowanych, co przez administrację farmaceutyczną zostało uznane za reklamę.
Zakaz reklamy ma jednak zwolenników. Uważają oni, że reklama leków i apteki jest niezgodna z kodeksem etycznym farmaceuty.