Biblia niezadowolonych turystów

Zamiast się sądzić, biura podróży wolą uzgodnić z klientami wysokość odszkodowania za nieudany urlop. Podstawą porozumienia jest coraz częściej tzw. tabela frankfurcka, zwana biblią niezadowolonych turystów - podaje "Dziennik Gazeta Prawna".

Biblia niezadowolonych turystów
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

20.07.2010 | aktual.: 20.07.2010 04:26

Co roku kilka tysięcy Polaków skarży biura podróży. Większość spraw załatwiana jest polubownie jeszcze przed rozprawą w sądzie, a wszystko dzięki tabeli.

Nie ma ona żadnej mocy prawnej. Została sporządzona na zlecenie Izby Cywilnej Sądu Krajowego w Niemczech. Już w 2003 r. polski UOKiK uznał ją za podstawę do rozstrzygania sporów między biurami podróży a klientami. Dziś lista zyskała w Polsce moc prawa zwyczajowego - uważa gazeta.

Na podstawie tabeli turyści mogą szybko ustalić, jaki procent kosztów wycieczki biuro podróży powinno im zwrócić za niedotrzymanie warunków umowy.

- Dokument jest pomocniczy także dla polskich sądów w określaniu wysokości odszkodowania - mówi "DGP" Maciej Chmielewski z biura prasowego UOKiK.

Tabela frankfurcka i tekst o niej - we wtorek w "Dzienniku Gazecie Prawnej".

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)