Trwa ładowanie...

Biedronka jednak zaskoczy megapromocją?

W poniedziałek w Łodzi przy ul. Rokicińskiej 366 Jeronimo Martins otworzył oficjalnie w Polsce swój 2000 sklep. I chociaż sieć od kilku tygodni zaprzecza, że ogłosi ogólnopolską obniżkę cen z tej okazji, to w piątek znów pojawiły się informacje, że Biedronka jednak "coś" szykuje. Pod sklepem już od wczoraj zaczęli gromadzić się klienci.

Share
Biedronka jednak zaskoczy megapromocją?
d2zvnf6

Przed nową Biedronką w Łodzi ustawiła się długa kolejka, a ulica Rokicińska została zakorkowana. Jak donosi nasz reporter, auta są zaparkowane wzdłuż drogi już pół kilometra przed sklepem. W promocji można kupić m.in. 47-calowy telewizor za 1499 zł, rowery górskie za mniej niż 200 zł.

To, co zaoferowano w jubileuszowym sklepie, skusiło tysiące łodzian. Pan Sereryn kupił właśnie 8 laptopów Acer. Stał w kolejce od rana, ale jak nam powiedział "opłacało się". Nowe komputery zamierza wystawić na Allegro i na całej transakcji nieźle zarobić.

(fot. Sebastian Ogórek / wp.pl)
Źródło: (fot. Sebastian Ogórek / wp.pl)

Z najnowszych doniesień (ok. godziny 13.50) wynika, że komputery i telewizory w atrakcyjnych cenach się już skończyły, ale niewykluczone, że znów się pojawią. - Są rzucane partiami - donosi nasz reporter.

d2zvnf6

Pani Krystyna przyszła do Biedronki po odkurzacz. Stała w kolejce od 9, weszła po 13. Produktu, który był celem jej wizyty już nie było, w związku z tym kupiła dla męża skaner, drukarkę i ksero w jednym za 99 zł. Nabyła też 30 kg cukru, który dziś jest w cenie 1,99 zł - i bezsprzecznie cieszy się największą popularnością wśród kupujących.

Nie jest to co prawda megapromocja, o której tak spekulowano w mediach. Wiele produktów jest jednak przecenionych o połowę. Na półkach są wciąż mikrofalówki Amici za 99 zł czy 5-kg opakowania proszku do prania w cenie blisko 20 zł.

- Nie przygotowaliśmy żadnej ogólnopolskiej akcji - potwierdza nasze przypuszczenia Alfred Kubczak, dyrektor ds. relacji zewnętrznych Jeronimo Martins Polska. - W nowym sklepie w Łodzi przy ul. Rokicińskiej jest oferta specjalna, ale nie jest to zapowiadana przez media obniżka wszystkiego o 50 procent - informuje Wirtualną Polskę.

Nowy sklep Biedronki w Łodzi w poniedziałek będzie wyjątkowo czynny do północy.

(fot. Sebastian Ogórek / wp.pl)
Źródło: (fot. Sebastian Ogórek / wp.pl)

W poniedziałek rano w warszawskich Biedronkach, które odwiedziliśmy, spokój i cisza, sprzedawcy nic nie wiedzą o żadnej megapromocji. Wspominają jedynie o ofercie dnia, w której można kupić w atrakcyjnej cenie dwa wybrane produkty - winogrona, proszek do prania i sok owocowy.
- Promocja? To chyba tylko w tym 2000. sklepie w Łodzi - dowiadujemy się u ekspedientki.
O megapromocji w naszym kraju mówi się od maja, czyli od momentu, kiedy Jeronimo Martins nieoczekiwanie na jeden dzień obniżył o połowę ceny w swojej portugalskiej sieci Pingo Doce. W sierpniu polskie media poinformowały, że dostawcy Biedronki dostali ofertę zorganizowania podobnej akcji w Polsce. W mediach dali wyraz swojemu niezadowoleniu (anonimowo), bo okazało się, że sieć zorganizuje wielką obniżkę, ale to oni muszą zejść z cen, czyli ponieść jej koszty.

d2zvnf6

Przyciśnięci przez dziennikarzy szefowie Jeronimo Martins Polska dementują te informacje. - Rynki w Portugalii i w Polsce znacząco się różnią - powiedział WP.PL Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci Biedronka. - Różnią się także formaty sklepów, którymi zarządza Jeronimo Martins w tych dwóch krajach. Dlatego nie wykorzystujemy tych samych narzędzi marketingowych na obydwu rynkach.

Sęk w tym, że w żadnej wypowiedzi szefa najpopularniejszych sklepów w Polsce nie padło kategoryczne: "nie, wykluczone". W Portugalii było podobnie; sieć do końca nie informowała o tym, że zamierza obniżyć ceny. Po prostu rano pierwsi klienci zauważyli, że jeśli zrobią zakupy powyżej 100 euro, to przy kasie dostają 50-procentowy rabat. Informacje w mgnieniu oka rozeszły się po całym kraju i rozpoczęło się ogólnoportugalskie oblężenie 400 sklepów Pingo Doce.

Trzeba jednak przyznać, że finał całej akcji nie zachęcał do jej powtórzenia. Megapromocja kosztowała Jeronimo Martins 10 mln euro, a na dodatek odpowiednik UOKiK-u w Portugalii nałożył na spółkę karę za stosowanie dumpingu.

d2zvnf6
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2zvnf6
d2zvnf6