Biedronka podała dane dotyczące sprzedaży
Sprzedaż sieci Biedronka wzrosła o 25,3 proc. i wyniosła 17,4 mld zł. O 15,6 proc. - do poziomu 7,3 mld euro - rosną również wyniki sprzedaży całej grupy Jeronimo Martins.
27.10.2011 | aktual.: 27.10.2011 15:15
Biedronka podała dane dotyczące sprzedaży Sprzedaż sieci Biedronka wzrosła o 25,3 proc. i wyniosła 17,4 mld zł. O 15,6 proc. - do poziomu 7,3 mld euro - rosną również wyniki sprzedaży całej grupy Jeronimo Martins.
Zysk operacyjny (EBITDA)
grupy wzrósł o 19,5 proc. i osiągnął wartość 527,2 mln euro.
- Utrzymujemy założone tempo rozwoju i umacniamy pozycję lidera. Ten sukces nie byłby możliwy, gdyby nie rosnąca systematycznie liczba klientów – podsumowuje wyniki dyrektor generalny Jeronimo Martins Dystrybucja S.A., Tomasz Suchański.
W pierwszych dziewięciu miesiącach roku wartość sprzedaży i zysk grupy silnie wzrosły dzięki doskonałym wynikom Biedronki.
Ok. 55 proc. sprzedaży grupy wypracowały polskie dyskonty. Do kasy firmy wpłynęło w sumie 31,7 mld zł (licząc po dzisiejszym kursie euro)
, aż 17,4 mld zł pochodziło z naszych portfeli.
Zysk operacyjny (EBITDA) wzrósł o 19,5% i w dalszym ciągu rośnie szybciej niż sprzedaż, co odzwierciedla korzyści z efektów skali sieci Biedronka - podkreśla firma w swoim komunikacie.
- Inwestujemy w rozwój, uruchamiając wciąż nowe sklepy i wzmacniając jakość naszej oferty - podkreśla Tomasz Suchański.
Dla Biedronki przeznaczono 67 proc. z 225 mln euro budżetu inwestycyjnego grupy w pierwszych trzech kwartałach tego roku.
W ciągu minionych trzech kwartałów Biedronka odnotowała wzrost sprzedaży o 25,3 proc., dzięki silnemu wzrostowi w ujęciu „like-for-like” (każdy sklep zwiększa sprzedaż - przyp. red.) o 14,6 proc. i otwarciu 117 nowych sklepów w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, co stanowi wzrost powierzchni sprzedaży o 14,9 proc. W tym samym okresie wyremontowano 55 istniejących sklepów - podała spółka.