Biedronka znowu pierwsza
Jeronimo Martins, czyli właściciel Biedronki, jest największą firmą wśród sieci handlowych w Europie Środkowej i Wschodniej. Jednocześnie firma wskoczyła też do pierwszej10 największych firm naszej części Europy - wynika z raportu "Deloitte Central Europe Top 500".
14.09.2011 | aktual.: 14.09.2011 15:20
Biedronka swój sukces w rankingu 500 największych firm regionu zawdzięcza rosnącej sprzedaży. W zeszłym roku wyniosła ona ponad 5 mld euro i była o ponad 30 proc. wyższa niż dwa lata temu. Ten wynik spowodował, że Biedronka stała się największą siecią handlową w Europie Centralnej (17 krajów od Łotwy przez Polskę, Ukrainę, Czechy, Węgry, Ukrainę aż po kraj bałkańskie).
Następną grupą handlową po Jeronimo Martins jest niemieckie Metro Group, czyli właściciel sieci Real, Makro Cash&Carry, Saturn czy Media Markt.
To nie jedyny sukces sieci dyskontów Biedronka. Obecnie jest ona 10. firmą naszego regionu. Przed nią są m.in. takie giganty jak Orlen (zwycięzca rankingu), Skoda czy ukraiński Naftogas.
- Obecnie posiadamy 1750 sklepów w ponad 750 polskich miejscowościach. Tak intensywny rozwój jest możliwy m.in. dzięki decyzji o przeznaczeniu na rozwój sieci Biedronka w całym roku 2011 około 75 proc. budżetu inwestycyjnego Grupy Jeronimo Martins 450 mln euro - mówi Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci sklepów Biedronka.
Biedronka zatrudnia ponad 32 tys. pracowników. Od 1995 r. Jeronimo Martins zainwestował w Polsce ponad 5 mld zł.