Cały świat przed telewizorem
Wpływy z opłat od widzów stanowią już 48 proc. całego rynku telewizyjnego, wartego - bagatela - 289,2 mld euro. W tym roku na świecie telewizję będzie oglądać 3,7 mld ludzi. W Polsce zanotowano jeden z największych przyrostów liczby abonentów na świecie - wynika z raportu IDATE, o którym pisze "Rzeczpospolita".
Rynek światowy urósł w 2010 roku o 7,1 proc. Do 2008 roku największe przychody na rynku telewizyjnym pochodziły z reklam. Sytuacja zmieniła się w czasach kryzysu. Obecnie reklamy to "tylko" 43 proc. wpływów stacji. Szybko rozwija się rynek płatnej telewizji.
W Polsce kablówkę lub telewizję cyfrową ma ponad 10 mln gospodarstw domowych. W ciągu ostatnich 5 lat najszybciej przybywało abonentów w Brazylii (14,2 proc.), Rosji (19,3 proc.) oraz w Polsce (13,4 proc.). Szacuje się, iż na koniec 2010 roku liczba abonentów Cyfrowego Polsatu, Cyfry+ oraz platformy "n" wynosiła 5,78 mln.
- Do pełnego nasycenia rynku w Polsce pozostało jeszcze około dwóch lat, a na koniec tego roku może wynieść około 78 proc. - twierdzi Piotr Janik, analityk KBC Securities.
Rynek reklamy w Polsce po III kw. 2010 roku wynosił 2626,7 mln zł. To więcej niż prasa, internet, outdoor, radio i kino razem wzięte.