Canal+ Cyfrowy musi zapłacić karę
1,8 mln zł kary nałożyła Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na Canal+ Cyfrowy, uznając, że spółka wprowadzała abonentów w błąd. Canal+ Cyfrowy zaprzestał stosowania zakwestionowanej praktyki, odwołał się też do sądu - podał UOKiK
09.02.2012 | aktual.: 09.02.2012 16:15
1,8 mln zł kary nałożyła Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na Canal+ Cyfrowy, uznając, że spółka wprowadzała abonentów w błąd. Canal+ Cyfrowy zaprzestał stosowania zakwestionowanej praktyki, odwołał się też do sądu - podał UOKiK
UOKiK uznał, że Canal+ Cyfrowy wprowadzał w błąd abonentów rezygnujących z oferty spółki, wysyłając im listy z informacją, że powinni jak najszybciej skontaktować się telefonicznie ze spółką.
Urząd ocenił, że wielu z tych abonentów nich mogło pomyśleć, że jest to niezbędne, aby skutecznie rozwiązać umowę, podczas gdy zgodnie z regulaminem, wystarczające było wypowiedzenie, wysłane listem. UOKiK stwierdził, że telefon, który miał wykonać konsument mógł służyć przedsiębiorcy m.in. do prezentacji atrakcyjniejszej oferty i zachęcenia go do dalszego korzystania z usługi.
Prezes UOKiK uznała, że Canal+ Cyfrowy wprowadził konsumentów w błąd, co do ich obowiązków i nałożyła karę w wysokości 1 806 304 zł. UOKiK podał też, że spółka zaprzestała stosowania kwestionowanej praktyki, a decyzja o karze nie jest ostateczna, ponieważ Canal+ Cyfrowy odwołał się do sądu.
Canal+ Cyfrowy odwołał się do sądu. Jak poinformowała spółka, sprawa dotyczyła zakwestionowania przez UOKiK jednorazowego sformułowania zawartego w piśmie z 2010 roku adresowanym do abonentów. "Istotne jest to, że pismo kierowane było do osób, które już wcześniej złożyły oświadczenie o rezygnacji z umowy o abonament. Rezygnacje te były przez Canal+ Cyfrowy w pełni uznawane, ponieważ były składane zgodnie z postanowieniami Regulaminu" - podkreśliła spółka.