Centra handlowe do gruntownej odnowy
Jeszcze niedawno mogliśmy się nimi chwalić znajomym z zagranicy, dziś powoli stają się przestarzałe.
17.06.2014 06:31
"Puls Biznesu" pisze o centrach handlowych, które powstały w latach 90. W najbliższych latach będą one musiały przejść gruntowne zmiany, by dostosować się do wymagań XXI wieku i współczesnego klienta.
Jak czytamy w artykule, około 5 z ponad 11 milionów metrów kwadratowych powierzchni handlowej przypada na centra handlowe zbudowane jeszcze w latach 90. W większości z takich obiektów najemcami są operatorzy spożywczy. To właśnie takie centra handlowe wymagają największych zmian.
Mogą one dotyczyć na przykład ograniczenia powierzchni hipermarketów i wprowadzenia większej liczby butików. Zmieniony może być też charakter samego centrum handlowego. Jako przykład autorka artykułu podaje tu warszawski "Fort Wola", który ma zostać przebudowany, a jego oferta skierowana do rodzin z dziećmi.
Patrycja Dzikowska z zespołu doradztwa i analiz rynkowych DTZ zaznacza, że dzisiaj centra handlowe muszą poszukiwać nowych dróg zainteresowania klienta, oferując im coś więcej niż tylko sklepy i restauracje.
Więcej na ten temat w "Pulsie Biznesu".