Chrzczone piwo? Browary się bronią

Chrzczone piwo w lokalu to mit przekonują browary. Polacy nie do końca jednak w to wierzą. Sprzedaż piwa w pubach dramatycznie jednak spada. Browary chcą ten trend odwrócić.

Chrzczone piwo? Browary się bronią
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

18.01.2013 | aktual.: 01.08.2013 09:36

Według badań Gfk z 2011 roku aż 33 proc. Polaków nie ufa piwu z nalewaka. Największe browary chcą to zmienić, bo sprzedaż w lokalach spadła wciągu ostatnich lat z 15 proc. całego wyprodukowanego u nas piwa do zaledwie 9 proc. A negatywnego trendu nie odmieniło nawet Euro 2012.

Największa w Polsce Kompania Piwowarska i zajmująca pod względem produkcji drugie miejsce Grupa Żywiec wdrażają programy mające edukować barmanów, jak piwo powinno być nalewane i podawane. Skróciły też termin przydatności piwa w kegach, a do barów wstawiają zraszacze szklanek czy nalewaki chłodzące piwo do 2-3 stopni Celsjusza. Czy te działania coś zmienią?

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)