Coca-Cola stawia na soję

Coca-Cola i Coca-Cola Femsa - największa na świecie firma zajmująca się butelkowaniem napojów słynnej marki - kupią od koncernu Unilever dział napojów sojowych AdeS - informuje Reuters. Amerykański gigant chce wzmocnić swoje portfolio o zdrowe, niegazowane napoje.

Coca-Cola stawia na soję
Asta Adamonyte/flickr (CC BY 2.0)

02.06.2016 13:14

Producent napojów z owoców i mleka sojowego zostanie sprzedany za 575 mln USD. W 2015 roku jego przychód wyniósł 284 mln USD.

Produkty istniejącej od 1988 roku marki AdeS sprzedawane są obecnie w 7 krajach w Ameryce Południowej oraz w Meksyku. Dzięki tej decyzji Coca-Cola chce wzmocnić swoją pozycję w Ameryce Łacińskiej.

Wobec coraz większego zainteresowania konsumentów zdrowymi produktami, amerykański koncern rozbudowuje swoje portfolio niegazowanych napojów. W styczniu kupił 40 proc. udziałów w nigeryjskiej firmie produkującej soki - Chi Ltd., a w 2015 roku wydał 400 mln USD na zakup chińskiego producenta napojów wielozbożowych - China Culiangwang Beverages Holdings.

Unilever z kolei wyprzedaje swoje spożywcze marki i koncentruje się na rozwoju produktów do pielęgnacji, które mają większe marże i ciekawsze perspektywy rozwoju.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)