Trwa ładowanie...

Czy Biedronka ma kłopoty?

Poznaliśmy wyniki Jeronimo Martins - portugalskiego właściciela sieci sklepów Biedronka. Nie jest dobrze, zysk całej sieci spadł aż o 17,1 proc., podczas gdy analitycy spodziewali się tylko 8 proc. Sytuacja Biedronki też nie wygląda najlepiej. Tak złych wyników nie było od 10 lat!

Czy Biedronka ma kłopoty?Źródło: WP.PL/Andrzej Hulimka
daifsfu
daifsfu

Kurs akcji spadł dziś o ponad 3 proc.

Jeronimo Martins podaje w swoim raporcie, że w Polsce, tak jak w poprzednich kwartałach, firma miała do czynienia z konkurencyjnym rynkiem w branży spożywczej, na którym wszystkie sieci ostro ze sobą konkurują.

I chociaż Biedronka odnotowała wzrost sprzedaży na poziomie 6,6 proc. w złotych (5,9 proc. w euro) to, po raz pierwszy w historii wyników sieci, odnotowano spadek wskaźnika Like for Like - o 2,7 proc. w porównaniu do tego samego okresu z poprzedniego roku. Przedstawia on sprzedaż w sklepach działających przynajmniej rok bez uwzględniania tych nowo otwiertych. Sieć tłumaczy to m.in. faktem, że w tym roku święta wielkanocne wypadły później.

- Wyniki Jeronimo Martins odzwierciedlają powolne rozpoczęcie roku przez Biedronkę. Będziemy nadal stawiać czoło wyzwaniom na bardzo konkurencyjnym rynku i pozostajemy w pełni zaangażowani w dalsze umacnianie pozycji lidera w Polsce oraz znaczenia dla polskich konsumentów - powiedział prezes Jeronimo Martins Pedro Soares dos Santos, cytowany w komunikacie firmy.

daifsfu

Po otwarciu portugalskiej giełdy akcje Jeronimo Martins lecą w dół. Na razie spadek jest powolny o 2,73 proc. Jedna akcja tuż przed godziną 10 kosztowała 12,51 euro.

Biedronka jest jedną z najważniejszych gałęzi biznesu dla Portugalczyków. Ta sieć sklepów jest odpowiedzialna za 67 proc. sprzedaży całej grupy Jeronimo Martins. W ciągu pierwszego kwartału Biedronka otworzyła 19 nowych sklepów i zmodernizowała 21. Jednakże aż 7 zostało zlikwidowanych. Porównując pierwsze kwartały roku to najgorszy wyniki od trzech lat. Ostatecznie pod koniec kwietnia sieć miała 2405 sklepów na terenie całego kraju.
Jak zapowiadano po raporcie podsumowującym zeszły rok, w planach na 2014 r. było otwarcie ok. 300 nowych sklepów w ramach sieci i trzech nowych centrów dystrybucyjnych.

W 2013 roku polska sieć zanotowała wzrost sprzedaży rok do roku o 1 mld euro. Łączna sprzedaż wzrosła o 15 proc. do 7,7 mld euro, a sprzedaż LFL wzrosła o 4,2 proc., odzwierciedlając widoczne spowolnienie konsumpcji prywatnej w Polsce.

daifsfu
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
daifsfu