Czym się różni Coca-Cola Zero od Coli Light?
W polskich sklepach możemy obecnie zakupić pięć odmian Coca-Coli. Ale czy poszczególne wersje popularnego napoju w ogóle się między sobą różnią? Klienci zgłaszają wątpliwości, a firma wyjaśnia.
30.01.2015 | aktual.: 30.01.2015 18:44
Do naszej redakcji zgłosił się pan Karol, zwracając uwagę na składy Coca-Coli Light oraz Coca-Coli Zero: - Przyjrzałem się etykietom i okazało się, że podane na nich składniki obu napojów są identyczne. Czy przypadkiem nie mam do czynienia z jedną Colą w dwóch różnych opakowaniach? Zwłaszcza, że nie czuję specjalnej różnicy w smaku.
Rzeczywiście, mimo że na pierwszy rzut oka bezcukrowe Cola Light i Zero bardzo się różnią, to informacje podane na opakowaniach są identyczne:
„Woda, dwutlenek węgla, barwnik E 150d, kwas: kwas fosforowy, substancje słodzące: cyklaminiany, acesulfam K, aspartam, naturalne aromaty w tym kofeina, regulator kwasowości: cytryniany sodu. Zawiera źródło fenyloalaniny.”
Na czym więc polega różnica pomiędzy dwoma dietetycznymi Colami? Jak wyjaśnia Iwona Zaczek z Coca-Cola Poland Services: - Są to dwa różne produkty. Różnią się one przede wszystkim kompozycją aromatów, które nadają napojom wyróżniający się smak. Kompozycje aromatów decydują o wyjątkowym smaku napojów i to one powodują, że odróżniają się od innych.
Jakie aromaty dokładnie decydują o smaku Coli Light i Coli Zero nie wiadomo – tego producent nie musi ujawniać. Klienci muszą sami ocenić, czy rzeczywiście czują różnicę.
Oprócz dwóch dietetycznych napojów na naszym rynku jest też dostępna „zwykła” Coca-Cola oraz wiśniowa Cherry Coke. Niedawno zaś na półkach pojawiła się Cola Cherry w charakterystycznym, ciemnoróżowym opakowaniu.
Dwa wiśniowe napoje od Coca-Coli? Tu także postanowiliśmy zerknąć w składy, spodziewając się, że będą podobne. I nie myliliśmy się.
Cherry Coke ma skład identyczny jak „zwykła” Coca-Cola:
„Woda, dwutlenek węgla, barwnik karmel E 150d, kwas: kwas fosforowy, aromaty w tym kofeina.”
W składzie napoju Cola Cherry znajdziemy to samo, tyle że na etykiecie jest zaznaczona jeszcze obecność aromatu wiśniowego. W tym przypadku polskie przedstawicielstwo Coca-Coli nie ukrywa, że mamy do czynienia z jednym produktem: - Od początku roku 2015 wprowadzamy na polski rynek Cherry Coke z nową szatą graficzną. Jest to efekt uspójnienia komunikacji produktowej, czyli etykiety, na wszystkich rynkach. W związku z tym w okresie przejściowym może się zdarzyć, że Cherry Coke będzie obecna na rynku w dwóch różnych opakowaniach.
Popularna wśród części klientów Cherry Coke wkrótce więc zniknie z naszych sklepów – a przynajmniej zniknie jako marka. Produkt bowiem pozostanie ten sam, w innym opakowaniu.