Danone ulubiony
Najlepszą marką mleczarską według polskich klientów jest Danone - wynika z "Analizy zwyczajów i postępowania konsumentów na rynku mleka i przetworów mlecznych" zleconej przez Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich.
22.07.2010 15:12
Danone wybrało 18,3 procent respondentów. Kolejni producenci to SM Mlekpol (m.in. Łaciate i Milko) z udziałem 10,5 procent oraz Zott Polska - 9,5 procent. Na dalszych miejscach uplasowali się: Bakoma, Mlekovita, OSM Piątnica, OSM Łowicz. Kolejność wyborów konsumenckich odzwierciedla podział rynku mleczarskiego - pierwsza piątka to główni gracze, marki silnie reklamowane i ogólnodostępne. Inne swoją pozycję w rankingu zawdzięczają raczej długoletniemu przywiązaniu konsumentów.
Poza rankingiem istotną informacją wynikającą z analizy jest to, że blisko 63 procent klientów ma swojego faworyta i produkty tej firmy kupuje najczęściej. Głównym czynnikiem, który decyduje o wyborze określonej marki jako najlepszej jest smak (63,2 procent wskazań). Mniejsze znaczenie ma jakość - 16,4 procent, a cena wpływa tylko w 6,9 procent na decyzje o najlepszej marce.
Dla pozostałych konsumentów (37 procent), którzy nie mają ulubionych firm mleczarskich, o wyborze danego produktu decyduje promocja lub dostępność w pobliskim sklepie.
Autor: MJ