E-faktura z bonusem dla klienta

Operatorzy usług telekomunikacyjnych co miesiąc wysyłają do domów Polaków kilka milionów papierowych faktur. Koszty takich operacji są ogromne zarówno dla sieci telekomunikacyjnych, jak i klientów, którzy w ogólnym rozliczeniu muszą za to zapłacić. Lepiej skorzystać z jej elektronicznej formy, a w zamian dostać bezpłatne minuty lub pakiety internetowe.

Obraz
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Choć coraz więcej osób zgadza się na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej to pod tym względem nasz kraj jest na jednym z ostatnich miejsc w Europie - informuje "Dziennik Gazeta Prawna". Krajowy wskaźnik wynosi zaledwie 8-11 proc.

E-faktura trafia na skrzynkę klienta zaraz po jej wystawieniu. Nie ma również ryzyka, że do nas nie dotrze, czy trafi w niepowołane ręce. Dzięki niej udaje się również uniknąć sosów makulatury zalegającej w naszych domach, a co więcej możemy opłacić ją zaraz po otrzymaniu. Ważny jest również element ekologiczny, wynikający z oszczędności papieru wysyłanego do milionów osób. Mimo wszystkich niewątpliwych zalet bardzo trudno jest przekonać Polaków, żeby korzystali z takiej formy rozliczeń.

Operatorzy telekomunikacyjni jednak nie rezygnują. Do podjęcia decyzji o otrzymywaniu e-faktur zachęcają tańszymi usługami, dodatkowymi minutami w abonamencie czy pakietami internetowymi.

Grupa TP uruchomiła nawet specjalną stronę dla klientów zyskajzfakura.pl. Każdy klient, który zrezygnuje z papierowej faktury może wybrać dla siebie bonus. To zgarnięcia jest nawet 120 darmowych minut lub 240 zł na kampanię marketingową.
Podobne działania prowadza także konkurenci. T-Mobile dodaje więcej bezpłatnych minut, natomiast Play oprócz minut dorzuca także 400 MB na połączenia z internetem.

Firmy Grupy TP w ramach reklamowania e-faktur przeprowadzały również akcje edukacyjne jak "F@ktura w sieci - książka dla dzieci". Każdy klient rezygnujący z standardowej faktury wspierał tym sposobem zakup książek o tematyce ekologicznej dla dzieci w szpitalach.

Tylko w Grupie TP e-faktury otrzymuje ponad 1,7 mln klientów. To najlepszy wynik na rynku. Operator zdradził, że to oszczędność rzędu ok. 40 mln zł rocznie, bo każda przesyłka to koszt ok. 2 zł. T-Mobile wysłał w tym roku 6 mln e-mailowych faktur. UPC natomiast przy łącznej licznie 1,4 mln klientów aż 0,5 mln faktur wysyła za pośrednictwem internetu. Daje to oszczędności w wysokości 12 mln zł.

Wybrane dla Ciebie

Zamienią ulicę w deptak? Mieszkańcy mają dość nocnych rajdów
Zamienią ulicę w deptak? Mieszkańcy mają dość nocnych rajdów
Gminy zmieniają zasady segregacji odpadów. Koniec z "za darmo"
Gminy zmieniają zasady segregacji odpadów. Koniec z "za darmo"
Lotnisko w Radomiu pustoszeje. W zimę tylko jeden kierunek
Lotnisko w Radomiu pustoszeje. W zimę tylko jeden kierunek
Zamykają sklep za sklepem. Słynna szwedzka sieć znika w oczach
Zamykają sklep za sklepem. Słynna szwedzka sieć znika w oczach
Jazda autobusami za darmo. Chcą, by mieszkańcy porzucili samochody
Jazda autobusami za darmo. Chcą, by mieszkańcy porzucili samochody
Ile sklepów może jeszcze otworzyć Żabka? Padła liczba
Ile sklepów może jeszcze otworzyć Żabka? Padła liczba
Legalizacji nie będzie. Pismo z rządu nie pozostawia wątpliwości
Legalizacji nie będzie. Pismo z rządu nie pozostawia wątpliwości
Tony jagód z Ukrainy jechały do Polski. Oto co wykryły służby
Tony jagód z Ukrainy jechały do Polski. Oto co wykryły służby
Polak wygrał w Eurojackpot. Oto gdzie kupił szczęśliwy kupon
Polak wygrał w Eurojackpot. Oto gdzie kupił szczęśliwy kupon
Ciąg dalszy afery z Allegro. Wpis krąży po internecie. Firma komentuje
Ciąg dalszy afery z Allegro. Wpis krąży po internecie. Firma komentuje
Rząd bierze się za kolejny alkohol. Producenci krytykują wzrost akcyzy
Rząd bierze się za kolejny alkohol. Producenci krytykują wzrost akcyzy
Masz stare dokumenty z czasów PRL? Mogą być warte 20 tys. zł
Masz stare dokumenty z czasów PRL? Mogą być warte 20 tys. zł