WAŻNE
TERAZ

Tusk po rozmowach z liderami Europy. "Wsparcie obrony powietrznej"

E-faktura z bonusem dla klienta

Operatorzy usług telekomunikacyjnych co miesiąc wysyłają do domów Polaków kilka milionów papierowych faktur. Koszty takich operacji są ogromne zarówno dla sieci telekomunikacyjnych, jak i klientów, którzy w ogólnym rozliczeniu muszą za to zapłacić. Lepiej skorzystać z jej elektronicznej formy, a w zamian dostać bezpłatne minuty lub pakiety internetowe.

Obraz
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Choć coraz więcej osób zgadza się na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej to pod tym względem nasz kraj jest na jednym z ostatnich miejsc w Europie - informuje "Dziennik Gazeta Prawna". Krajowy wskaźnik wynosi zaledwie 8-11 proc.

E-faktura trafia na skrzynkę klienta zaraz po jej wystawieniu. Nie ma również ryzyka, że do nas nie dotrze, czy trafi w niepowołane ręce. Dzięki niej udaje się również uniknąć sosów makulatury zalegającej w naszych domach, a co więcej możemy opłacić ją zaraz po otrzymaniu. Ważny jest również element ekologiczny, wynikający z oszczędności papieru wysyłanego do milionów osób. Mimo wszystkich niewątpliwych zalet bardzo trudno jest przekonać Polaków, żeby korzystali z takiej formy rozliczeń.

Operatorzy telekomunikacyjni jednak nie rezygnują. Do podjęcia decyzji o otrzymywaniu e-faktur zachęcają tańszymi usługami, dodatkowymi minutami w abonamencie czy pakietami internetowymi.

Grupa TP uruchomiła nawet specjalną stronę dla klientów zyskajzfakura.pl. Każdy klient, który zrezygnuje z papierowej faktury może wybrać dla siebie bonus. To zgarnięcia jest nawet 120 darmowych minut lub 240 zł na kampanię marketingową.
Podobne działania prowadza także konkurenci. T-Mobile dodaje więcej bezpłatnych minut, natomiast Play oprócz minut dorzuca także 400 MB na połączenia z internetem.

Firmy Grupy TP w ramach reklamowania e-faktur przeprowadzały również akcje edukacyjne jak "F@ktura w sieci - książka dla dzieci". Każdy klient rezygnujący z standardowej faktury wspierał tym sposobem zakup książek o tematyce ekologicznej dla dzieci w szpitalach.

Tylko w Grupie TP e-faktury otrzymuje ponad 1,7 mln klientów. To najlepszy wynik na rynku. Operator zdradził, że to oszczędność rzędu ok. 40 mln zł rocznie, bo każda przesyłka to koszt ok. 2 zł. T-Mobile wysłał w tym roku 6 mln e-mailowych faktur. UPC natomiast przy łącznej licznie 1,4 mln klientów aż 0,5 mln faktur wysyła za pośrednictwem internetu. Daje to oszczędności w wysokości 12 mln zł.

Wybrane dla Ciebie

Porażka systemu kaucyjnego? Polacy zabrali głos
Porażka systemu kaucyjnego? Polacy zabrali głos
Polskie lotnisko zamknięte na 3 miesiące? Szykuje się na "plan B"
Polskie lotnisko zamknięte na 3 miesiące? Szykuje się na "plan B"
Masowe zwolnienia w Łodzi. "Firma odwróciła się plecami"
Masowe zwolnienia w Łodzi. "Firma odwróciła się plecami"
Rosyjskie drony w Polsce. Terytorialsi w gotowości. Co z pracą?
Rosyjskie drony w Polsce. Terytorialsi w gotowości. Co z pracą?
Media w Rosji o dronach w Polsce. Skandaliczne zdania o Rzeszowie
Media w Rosji o dronach w Polsce. Skandaliczne zdania o Rzeszowie
Rosyjskie drony spadły w Polsce. Lokalni przedsiębiorcy komentują
Rosyjskie drony spadły w Polsce. Lokalni przedsiębiorcy komentują
Nie pojechali na wakacje. Domagają się 29 tys. zł odszkodowania
Nie pojechali na wakacje. Domagają się 29 tys. zł odszkodowania
Zamknięcie granicy z Białorusią. Ci przedsiębiorcy mają z tym problem
Zamknięcie granicy z Białorusią. Ci przedsiębiorcy mają z tym problem
Setki milionów długów. Ogromny problem sezonowej gastronomii
Setki milionów długów. Ogromny problem sezonowej gastronomii
Senior wciąż nie daje znaku. Rodzina oskarża dom pomocy
Senior wciąż nie daje znaku. Rodzina oskarża dom pomocy
Przymrozki zdemolowały polskie sady. "Tanio nie będzie"
Przymrozki zdemolowały polskie sady. "Tanio nie będzie"
Takie ryby jechały do nas z Rosji. Natychmiastowa reakcja służb
Takie ryby jechały do nas z Rosji. Natychmiastowa reakcja służb