E-faktura z bonusem dla klienta

Operatorzy usług telekomunikacyjnych co miesiąc wysyłają do domów Polaków kilka milionów papierowych faktur. Koszty takich operacji są ogromne zarówno dla sieci telekomunikacyjnych, jak i klientów, którzy w ogólnym rozliczeniu muszą za to zapłacić. Lepiej skorzystać z jej elektronicznej formy, a w zamian dostać bezpłatne minuty lub pakiety internetowe.

Obraz
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Choć coraz więcej osób zgadza się na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej to pod tym względem nasz kraj jest na jednym z ostatnich miejsc w Europie - informuje "Dziennik Gazeta Prawna". Krajowy wskaźnik wynosi zaledwie 8-11 proc.

E-faktura trafia na skrzynkę klienta zaraz po jej wystawieniu. Nie ma również ryzyka, że do nas nie dotrze, czy trafi w niepowołane ręce. Dzięki niej udaje się również uniknąć sosów makulatury zalegającej w naszych domach, a co więcej możemy opłacić ją zaraz po otrzymaniu. Ważny jest również element ekologiczny, wynikający z oszczędności papieru wysyłanego do milionów osób. Mimo wszystkich niewątpliwych zalet bardzo trudno jest przekonać Polaków, żeby korzystali z takiej formy rozliczeń.

Operatorzy telekomunikacyjni jednak nie rezygnują. Do podjęcia decyzji o otrzymywaniu e-faktur zachęcają tańszymi usługami, dodatkowymi minutami w abonamencie czy pakietami internetowymi.

Grupa TP uruchomiła nawet specjalną stronę dla klientów zyskajzfakura.pl. Każdy klient, który zrezygnuje z papierowej faktury może wybrać dla siebie bonus. To zgarnięcia jest nawet 120 darmowych minut lub 240 zł na kampanię marketingową.
Podobne działania prowadza także konkurenci. T-Mobile dodaje więcej bezpłatnych minut, natomiast Play oprócz minut dorzuca także 400 MB na połączenia z internetem.

Firmy Grupy TP w ramach reklamowania e-faktur przeprowadzały również akcje edukacyjne jak "F@ktura w sieci - książka dla dzieci". Każdy klient rezygnujący z standardowej faktury wspierał tym sposobem zakup książek o tematyce ekologicznej dla dzieci w szpitalach.

Tylko w Grupie TP e-faktury otrzymuje ponad 1,7 mln klientów. To najlepszy wynik na rynku. Operator zdradził, że to oszczędność rzędu ok. 40 mln zł rocznie, bo każda przesyłka to koszt ok. 2 zł. T-Mobile wysłał w tym roku 6 mln e-mailowych faktur. UPC natomiast przy łącznej licznie 1,4 mln klientów aż 0,5 mln faktur wysyła za pośrednictwem internetu. Daje to oszczędności w wysokości 12 mln zł.

Wybrane dla Ciebie
Umieścili kartkę o płatnościach gotówką. Burza w komentarzach
Umieścili kartkę o płatnościach gotówką. Burza w komentarzach
Obowiązek dla 3,5 mln Polaków w 2025 r. Inaczej 5 tys. zł kary
Obowiązek dla 3,5 mln Polaków w 2025 r. Inaczej 5 tys. zł kary
Nie każdy senior o tym wie. To umożliwia legitymacja emeryta
Nie każdy senior o tym wie. To umożliwia legitymacja emeryta
Straszą podniesieniem cen. Branża chce sprzedawać alkohol na stacjach
Straszą podniesieniem cen. Branża chce sprzedawać alkohol na stacjach
Kupił paczki niespodzianki na Vinted za niecałe 60 zł. To w nich było
Kupił paczki niespodzianki na Vinted za niecałe 60 zł. To w nich było
Ranking zamożności. Najbiedniejsze miasteczko jest na Dolnym Śląsku
Ranking zamożności. Najbiedniejsze miasteczko jest na Dolnym Śląsku
Rząd podniesie akcyzę? Resort rolnictwa ostrzega przed skutkami
Rząd podniesie akcyzę? Resort rolnictwa ostrzega przed skutkami
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź
1750 zł dopłaty do rachunków. Kto skorzysta i jak złożyć wniosek?
1750 zł dopłaty do rachunków. Kto skorzysta i jak złożyć wniosek?
Polscy rolnicy sadzą na potęgę. Wielki wzrost od nowelizacji ustawy
Polscy rolnicy sadzą na potęgę. Wielki wzrost od nowelizacji ustawy
Niemcy zbadali proszki do prania. Zwycięska marka w dyskoncie w Polsce
Niemcy zbadali proszki do prania. Zwycięska marka w dyskoncie w Polsce
Kłopoty dwóch polskich marek. Jest wniosek o upadłość
Kłopoty dwóch polskich marek. Jest wniosek o upadłość