E‑faktura z bonusem dla klienta
Operatorzy usług telekomunikacyjnych co miesiąc wysyłają do domów Polaków kilka milionów papierowych faktur. Koszty takich operacji są ogromne zarówno dla sieci telekomunikacyjnych, jak i klientów, którzy w ogólnym rozliczeniu muszą za to zapłacić. Lepiej skorzystać z jej elektronicznej formy, a w zamian dostać bezpłatne minuty lub pakiety internetowe.
10.11.2011 | aktual.: 10.11.2011 12:42
Choć coraz więcej osób zgadza się na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej to pod tym względem nasz kraj jest na jednym z ostatnich miejsc w Europie - informuje "Dziennik Gazeta Prawna". Krajowy wskaźnik wynosi zaledwie 8-11 proc.
E-faktura trafia na skrzynkę klienta zaraz po jej wystawieniu. Nie ma również ryzyka, że do nas nie dotrze, czy trafi w niepowołane ręce. Dzięki niej udaje się również uniknąć sosów makulatury zalegającej w naszych domach, a co więcej możemy opłacić ją zaraz po otrzymaniu. Ważny jest również element ekologiczny, wynikający z oszczędności papieru wysyłanego do milionów osób. Mimo wszystkich niewątpliwych zalet bardzo trudno jest przekonać Polaków, żeby korzystali z takiej formy rozliczeń.
Operatorzy telekomunikacyjni jednak nie rezygnują. Do podjęcia decyzji o otrzymywaniu e-faktur zachęcają tańszymi usługami, dodatkowymi minutami w abonamencie czy pakietami internetowymi.
Grupa TP uruchomiła nawet specjalną stronę dla klientów zyskajzfakura.pl. Każdy klient, który zrezygnuje z papierowej faktury może wybrać dla siebie bonus. To zgarnięcia jest nawet 120 darmowych minut lub 240 zł na kampanię marketingową.
Podobne działania prowadza także konkurenci. T-Mobile dodaje więcej bezpłatnych minut, natomiast Play oprócz minut dorzuca także 400 MB na połączenia z internetem.
Firmy Grupy TP w ramach reklamowania e-faktur przeprowadzały również akcje edukacyjne jak "F@ktura w sieci - książka dla dzieci". Każdy klient rezygnujący z standardowej faktury wspierał tym sposobem zakup książek o tematyce ekologicznej dla dzieci w szpitalach.
Tylko w Grupie TP e-faktury otrzymuje ponad 1,7 mln klientów. To najlepszy wynik na rynku. Operator zdradził, że to oszczędność rzędu ok. 40 mln zł rocznie, bo każda przesyłka to koszt ok. 2 zł. T-Mobile wysłał w tym roku 6 mln e-mailowych faktur. UPC natomiast przy łącznej licznie 1,4 mln klientów aż 0,5 mln faktur wysyła za pośrednictwem internetu. Daje to oszczędności w wysokości 12 mln zł.