Ekskluzywna wódka od Belvedere

Jeden z największych producentów wódki w Polsce, grupa Belvedere, chce wprowadzić do swojej oferty wyrób przypisywany do najwyższej półki cenowej. Nowa wódka miałaby pojawić się w sprzedaży już jesienią tego roku. Plany grupy Belvedere ujawnił jej prezes Krzysztof Tryliński.

Ekskluzywna wódka od Belvedere
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

30.03.2012 | aktual.: 30.03.2012 14:59

Producent wódki Sobieski, znanej na świecie za sprawą aktora Bruce'a Willisa, zamierza stworzyć nowy produkt. Będzie to ekskluzywna wódka, której dotąd firma nie miała w swoim portfolio. Mogłaby pojawić się w sprzedaży już jesienią tego roku. Jeszcze nie wiadomo, ile będzie kosztować, ale przedstawiciele firmy zdradzają, że wódka przeznaczona będzie przede wszystkim na eksport. Ekskluzywne wódki najlepiej sprzedają się bowiem w Azji, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. To właśnie USA są drugim co do wielkości rynkiem zbytu wódek top premium na świecie. Pierwsze miejsce niezmiennie od wielu lat należy do Rosji.

Jak informuje "Rzeczpospolita", w Stanach Zjednoczonych za butelkę wódki o pojemności 0,75 litra przypisanej do najwyższej półki cenowej trzeba zapłacić średnio 25 dolarów, czyli niemal 80 zł. Dziennik zwraca uwagę, że cena ta jest dwukrotnie wyższa od wódki Sobieski, którą za oceanem promuje Bruce Willis. Aktor w 2009 roku otrzymał 3,3 proc. udziałów producenta wódki Sobieski w zamian za udział w kampanii reklamowej.

Informację o planach wprowadzenia do sprzedaży nowej wódki potwierdza rzecznik prasowy grupy Belvedere.
- Rzeczywiście, Belvedere planuje wyprodukować ekskluzywną markę wódki. Na razie nie ujawniamy szczegółów, ale będzie to produkt dla najbardziej wymagających klientów - komentuje Maciej Meyer, rzecznik prasowy firmy.

Ekskluzywna wódka, którą zamierza produkować Belvedere, będzie pierwszą od trzech lat nową marką alkoholu sprzedawanego przez grupę. Ostatnią nowością producenta był wprowadzony do sprzedaży jeszcze w 2009 roku Krupnik. Tylko dwa lata wystarczyły, by ta marka była najchętniej kupowaną wódką w Polsce. Jest to jednak produkt należący do tzw. średniej półki cenowej, a jej cena sięga nieco ponad 22 zł za 0,5 litra.

Dlaczego nowa wódka na eksport? Ponieważ wódki z najwyższej półki cenowej nie sprzedają się w naszym kraju najlepiej. Wolumen sprzedaży tylko w ubiegłym roku spadł o 9 proc. Liderami sprzedaży w tym segmencie są u nas Finlandia, Absolut i Nemiroff.
Jednak, jak wynika z danych firmy badawczej Nielsen, rynek wódki w Polsce się kurczy. W 2011 roku wydaliśmy na wysokoprocentowy alkohol 9,7 mld zł. To o 4 proc. mniej niż jeszcze w 2010 roku.

alkoholnowościwódka
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)