Trwa ładowanie...
internet
25-02-2011 08:25

Empik puści muzykę w Internecie

NFI Empik Media & Fashion przyznał, że to on kupił e-Muzykę. Analitycy dobrze oceniają mocniejsze wejście firmy do sieci.

Empik puści muzykę w InternecieŹródło: Jupiterimages
d5bek4j
d5bek4j

NFI Empik Media & Fashion kupił od funduszy Capital Partners, IQ Partners i CDM Capital Partners i innych akcjonariuszy kontrolny pakiet 61,49 proc. akcji notowanej na rynku New Connect spółki e-Muzyka, która sprzedaje muzykę i gry. Zapłacił za niego 7,6 mln zł. Prócz tego nabył prawo wykupu następnych 14,63 proc. akcji e-Muzyki należących dziś do Roberta „Grażdana” Knazia (prezes e-Muzyki, który po zmianie właściciela pozostanie na stanowisku) w ramach wzajemnych opcji put i call.

Cena nabycia za jedną akcję wynosiła 1,65 zł (na środowym zamknięciu za walor e-Muzyki trzeba było zapłacić 1,60 zł, wczoraj kurs urósł do 1,64 złotych).

– To dobry ruch, Empik realizuje swoją strategię mocniejszego wchodzenia do Internetu. Wcześniej przejął też Virtualo. Jednym z pomysłów na realizację tej strategii był także plan przejęcia Merlina, zablokowany przez UOKiK. Moim zdaniem będzie bardzo trudno zmienić tę decyzję – komentuje transakcję Łukasz Wachełko, analityk DB Securities.

W kwietniu ubiegłego roku EMF, poprzez spółkę zależną Empik, nabył na mocy umowy joint-venture 51 proc. udziałów w spółce Virtualo działającej na rynku e-booków i audiobooków. Grupa chciała przejąć także największą konkurencję swojego portalu Empik.com – Merlin.pl. Transakcję zablokował jednak Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, od którego decyzji EMF się odwołał. – Empik będzie teraz realizował swoją strategię metodą małych kroków i budował zaplecze internetowe z mniejszych spółek. Dawno już zapowiadał, że chce wejść na rynek muzyki cyfrowej. To dobry czas na taką inwestycję, bo rynek ten jest na razie w Polsce w powijakach. Przejęcie, biorąc pod uwagę choćby jego wartość, jest jednak niewielkie wobec skali działania spółki – mówi Wachełko.

d5bek4j

Jak podał Maciej Szymański, prezes NFI Empik Media & Fashion, grupa będzie się starała dynamicznie rozbudowywać ofertę usług cyfrowych.

Po zmianie właściciela e-Muzyka dalej będzie współpracować z dotychczasowymi partnerami, będzie też miała nową radę nadzorczą, w skład której wejdą menedżerowie związani z EMF, a także z EMI Music Central Europe i Związkiem Producentów Audio-Video.

PARKIET
Magdalena Lemańska

d5bek4j
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d5bek4j