EPK - Punkt naprawdę kontaktowy
Ministerstwo Gospodarki uruchamia Pojedynczy Punkt Kontaktowy EUGO - pomoc dla przedsiębiorców.
08.10.2014 | aktual.: 08.10.2014 18:17
Funkcjonowanie Elektronicznego Punktu Kontaktowego jest wynikiem wdrożenia w Polsce dyrektywy usługowej. Polskie władze przyjęły model punktu mieszanego – w postaci internetowego portalu połączonego z interaktywnym centrum pomocy dla przedsiębiorców. Sprawdź, co możesz znaleźć na biznes.gov.pl.
EPK - dowiedz się, co musi wiedzieć początkujący przedsiębiorca
Analizy przeprowadzone przez Ministerstwo Gospodarki, jak również dotychczasowe doświadczenia związane z funkcjonowaniem Punktu pokazały, że przedsiębiorcy, na etapie rejestrowania działalności gospodarczej, mają małą wiedzę na temat swoich praw i obowiązków.
Dlatego na Portalu treści są uporządkowane z uwzględnieniem cyklu życia firmy – od niewiążącej jeszcze decyzji o rozpoczęciu działalności, przez rejestrację firmy, jej funkcjonowanie, zawieszenie i zamknięcie. Pozwala to osobom, które rozważają rozpoczęcie działalności zorientować się, z czym wiąże się prowadzenie własnego biznesu.
EPK - interaktywne poradniki
Ponieważ pomysłów na biznes jest tyle, ilu przedsiębiorców, na EPK można znaleźć interaktywne poradniki przedsiębiorcy, które prowadzą użytkownika krok po kroku, jak zrealizować daną procedurę administracyjną. W zależności od udzielonych odpowiedzi powstaje podręcznik, który szczegółowo opisuje kolejne etapy działania.
Mając na celu maksymalne uproszczenie rejestracji firmy przygotowano np. scenariusze rejestracji działalności w najpopularniejszych branżach: zakład fryzjerski, mechanik samochodowy, sklep internetowy, firma sprzątająca, lokal gastronomiczny i wiele innych. Z kolei dla prowadzących firmę opracowano poradniki dot. m.in. rejestracji kasy fiskalnej, rozliczenia z ZUS, wykorzystania samochodu w firmie, czy zatrudniania pracownika.
EPK - procedura administracyjna nie taka straszna
Wiemy jak trudny może być kontakt z urzędem. „Kto”, „gdzie”, „jak”, to pytania, jakie zadają sobie przedsiębiorcy, którzy chcą zrealizować procedurę administracyjną. EPK to ułatwia. Portal zawiera scentralizowaną bazę teleadresową urzędów i instytucji. Są na nim również opublikowane opisy prawie 600 procedur administracyjnych. Z nich można się dowiedzieć jak, krok po kroku, załatwić daną sprawę w urzędzie. Dzięki wyszukiwarce można również ustalić lokalizację procedury, tzn. jaki urząd ją realizuje, określić maksymalny czas załatwienia sprawy i związane z tym koszty.
EPK - nie znalazłeś odpowiedzi - zapytaj
Kto pyta nie błądzi. Jeżeli nie możesz znaleźć odpowiedzi na swoje pytanie na Portalu albo nie masz czasu szukać – zapytaj Beatę, naszego wirtualnego urzędnika. Ona podpowie Ci na czacie. Wolisz kontakt z żywym człowiekiem, możesz skorzystać z usług Centrum Pomocy Pojedynczego Punktu Kontaktowego i CEIDG. Tam, w czasie rzeczywistym, przy pomocy czatu lub telefonicznie uzyskasz odpowiedź. Jednak pamiętaj, jeżeli Twoja sytuacja jest nietypowa, my też musimy się naradzić, a czasem przekazać Twoje pytanie do organu, który odpowiada za interpretację przepisów. Jeżeli tak się stanie, na odpowiedź będziesz musiał poczekać do siedmiu dni roboczych.
EPK - daj się zaskoczyć, daj się poprowadzić
Daj się zaskoczyć tym, co znajdziesz na stronie biznes.gov.pl, a nie tym, czego wymaga od Ciebie urząd skarbowy, ZUS lub inny organ. Na EPK udostępniamy więcej informacji i narzędzi niż się spodziewasz.
Staramy się udzielać pomocy dużym i małym przedsiębiorcom, bo każdy jest dla nas ważny. Misją Elektronicznego Punktu kontaktowego jest ułatwienie prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce przez dostarczanie informacji w przystępnej i nowoczesnej formie. Daj się poprowadzić. Wejdź na biznes.gov.pl.
Ministerstwo Gospodarki Departament Gospodarki Elektronicznej
Plac Trzech Krzyży 3/5, 00-507 Warszawa
tel.: 801 055 088 Chat: www.biznes.gov.pl/pomoc
FB: www.facebook.com/eugopl *
WWW: www.biznes.gov.pl*