"Europa szans, nie bezrobocia"
Europa szans, nie bezrobocia - takie hasło zawiera nowy billboard SLD. Politycy Sojuszu zaprezentowali go w Warszawie przed siedzibą Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej
17.04.2014 | aktual.: 17.04.2014 15:21
.
Szef sztabu wyborczego SLD Krzysztof Gawkowski mówi, że temat pracy będzie jednym z głównych elementów kampanii Sojuszu, bo w Europie jest ponad 27 milionów bezrobotnych, z czego ponad 2 miliony w Polsce. Gawkowski ocenia, że sprawa bezrobocia jest przez obecny rząd odstawiona na boczny tor.
Polityk zaznaczył, że SLD chce aby program gwarancji dla młodzieży został w Parlamencie Europejskim wzmocniony z obecnych 6 miliardów do 21 miliardów, tak by każda młoda bezrobotna osoba w Polsce mogła dostać w ciągu czterech miesięcy ofertę pracy lub szkolenia zawodowego.
Rzecznik partii Dariusz Joński podkreśla, że SLD będzie chciało rozliczyć ostatnie pięć lat wydatkowania pieniędzy przeznaczonych na walkę z bezrobociem. W czasie gdy wydano 11 miliardów euro na walkę z bezrobociem, w Polsce przybyło pół miliona osób pozostających bez pracy.
Joński zaznaczył, że SLD wysłało już prośbę do premiera by odpowiedział na pytanie gdzie trafiły te środki.
Dariusz Joński oczekuje, że raport w sprawie pieniędzy wydanych na walkę z bezrobociem premier przedstawi jeszcze w trakcie kampanii do Parlamentu Europejskiego.