Facebook depcze po piętach NK.pl

Zaledwie pół miliona zarejestrowanych użytkowników brakuje portalowi społecznościowemu Facebook, by dogonić lidera rynku Naszą Klasę. Choć wyniki NK.pl wciąż są zadowalające, to liczba unikalnych użytkowników maleje. Serwis zapowiada walkę o kolejnych reklamodawców, w tym dla niewielkich podmiotów.

Facebook depcze po piętach NK.pl
Źródło zdjęć: © facebook.com

26.07.2011 | aktual.: 26.07.2011 09:51

Jak informuje "Dziennik Gazeta Prawna" przychody NK.pl sięgnęły w 2010 roku aż 62,6 mln złotych. Jak się okazuje, tuż za nią plasuje się coraz popularniejszy Facebook. Aktualnie ma ok. 6,5 mln zarejestrowanych użytkowników w Polsce. To ok 0,5 mln mniej niż u głównego konkurenta.

Jak nieoficjalnie mówią przedstawiciele domów mediowych NK.pl jest dużo trudniejszym partnerem dla reklamodawców. Brakuje jej elastyczności, jeśli chodzi o wprowadzanie zmian w raz opublikowanej reklamie.

Właśnie z tego powodu NK.pl postanowiła przygotować nową ofertę marketingową. Już od września reklamodawcy będą mogli kierować swój przekaz do konkretnych użytkowników. Klient będzie mógł zdecydować czy reklama ma wyświetlać się np. studentom czy też prawnikom zarejestrowanym w serwisie.

Zdaniem ekspertów bardzo trudno będzie konkurować NK.pl z Facebookiem o liczbę stron fanowskich. Serwis Marka Zuckerbera daje bowiem użytkownikom możliwość samodzielnego tworzenia aplikacji. Tylko od października 2010 roku do dziś liczba stron fanowskich firm i osób skoczyła z 11 tys. do 33 tys. W dwa lata liczba zarejestrowanych użytkowników w Polsce skoczyła z 0,5 do 6,5 mln osób.

rankingnasza klasafacebook
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)