Ferro kupił czeską spółkę Novaservis
22.03. Warszawa (PAP) - Ferro kupił czeską spółkę Novaservis działającą w branży armatury i wyposażenia sanitarnego - poinformowała Ferro w komunikacie. Przejmowana firma w 2010...
22.03.2011 | aktual.: 22.03.2011 08:53
22.03. Warszawa (PAP) - Ferro kupił czeską spółkę Novaservis działającą w branży armatury i wyposażenia sanitarnego - poinformowała Ferro w komunikacie. Przejmowana firma w 2010 roku miała 102 mln zł przychodów i 25,5 mln zł EBITDA.
"Wartość przedsiębiorstwa Novaservis została ustalona na 1.175,0 mln CZK. Cena nabycia 100 proc. akcji Novaservis będzie równa wartości przedsiębiorstwa Novaservis podlegającej określonym korektom, w tym zostanie obniżona o wysokość zadłużenia finansowego netto Novaservis, na zasadach określonych w umowie nabycia" - podano w raporcie.
Wśród warunków zawieszających transakcję jest m.in. pozyskanie przez spółkę wystarczających środków finansowych.
Przewidywany termin zamknięcia transakcji to 8 kwietnia 2011 roku.
Ferro zamierza sfinansować kupno 100 proc. akcji czeskiej firmy ze środków pozyskanych przez spółkę celową z kredytu bankowego oraz wpływów z emisji akcji serii D i obligacji.
Spółka wstępnie zamierza pozyskać z emisji obligacji 45-55 mln zł. Termin zapadalności obligacji będzie wynosić do 60 miesięcy od dnia przydziału, z opcją przedterminowego wykupu po upływie 36 miesięcy od dnia przydziału. Ferro planuje też pozyskać z emisji akcji serii D 85-95 mln zł, przy założeniu pozyskania z emisji obligacji niezabezpieczonych na okaziciela kwoty 50 mln zł.
Novaservis działa przede wszystkim na rynku czeskim oraz słowackim, gdzie zalicza się do wiodących pod względem udziału w rynku dostawców wyposażenia sanitarnego. W Czechach jest liderem pod względem wolumenu sprzedaży baterii. Na Słowacji posiada drugi co do wielkości udział rynkowy w sprzedaży baterii ilościowo.
Novaservis sprzedaje produkty w ramach trzech głównych grup asortymentowych: baterii, akcesoriów łazienkowych (np. deski sedesowe, uchwyty, pojemniki) oraz akcesoriów instalacyjnych do hydrauliki łazienkowej (np. zawory, wężyki). Prowadzi sprzedaż produktów między innymi pod markami La Torre, Metalia, Nobless i Novatorre.
W 2010 r. Novaservis osiągnęła przychody w wysokości 674 mln CZK (102 mln zł) oraz EBITDA w wysokości 157,4 mln CZK (25,5 mln zł). (PAP)
morb/ ana/