Generali chce wyprzedzić rynek

Dynamiczne tempo rozwoju, podwojenie udziałów w rynku, kilkukrotny wzrost przypisu składki i dalsze zwielokrotnienie zyskowności - to główne założenia strategii Grupy Generali Polska na najbliższe 5 lat. Kluczem do zwiększenia sprzedaży będą ludzie i nowe technologie.

Obraz
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

Cele Generali Polska są ambitne. Firma chce być dla Polaków ubezpieczycielem pierwszego wyboru i osiągnąć status jednego z liderów ubezpieczeń na naszym rynku. By to osiągnąć, musi rozwijać się szybciej niż rynek.

- Wypracowaliśmy nową strategię, w której chcemy wykorzystać najsilniejsze strony naszej biznesowej wiedzy oraz otworzyć się na nowe obszary działalności. Chcemy w mądry sposób wykorzystywać nowe technologie, wzmocnić kanały dystrybucji tak, aby efektywniej obsługiwać klienta - mówi Artur Olech, prezes Grupy Generali.

Narzędzia directowe (Internet i telefon) będą służyć zwiększeniu sprzedaży, jednak, jak zapewnia Artur Olech, to agenci mają pobudzać sprzedaż. - Kiedyś klient miał do czynienia z agentem dwa razy: podczas zawiązywania umowy i podczas likwidacji szkody. Dzięki technologiom zwiększymy częstotliwość naszych kontaktów z użytkownikami, co będzie okazją do oferowania nowych produktów - mówi Olech.

Samo wystawienie polisy, dzięki nowemu systemowi dla pośredników ubezpieczeniowych, ma teraz trwać dwie-trzy minuty. - To pozwoli więcej czasu spędzić na rozmowie i poznaniu rzeczywistych potrzeb klienta - mówi Artur Olech. Co istotne, system będzie działał od marca również na tabletach, dzięki czemu możliwe będzie podpisanie umowy rysikiem na ekranie, czyli zawarcie jej dosłownie i w przenośni od ręki.

Ubezpieczyciel liczy na większe zainteresowanie Polaków polisami majątkowymi i życiowymi. - Nieruchomość to to, co oprócz zdrowia mamy najcenniejszego. Jednak to samochód ubezpieczamy najczęściej, bo jest to obowiązkowe - nie ma złudzeń Artur Olech. Jak dodaje, bez OC komunikacyjnego w branży funkcjonować się nie da, choć ze względu na wojnę cenową trudno na nich zarobić. - My chcemy doprowadzić OC do poziomu rentowności - zapowiada. Agenci, przy okazji zawierania umowy na OC będą zachęcać do kupna autocasco czy polis na mieszkanie. Firma widzi też potencjał w rozwijaniu i oferowaniu assistance.

Nowa strategia, zwana 123_4, skupia się na ośmiu punktach: optymalizacji wyniku technicznego i dalszej dywersyfikacji struktury portfela produktów; wykorzystaniu potencjału sieci wyłącznych i partnerów zewnętrznych oraz stworzeniu nowych kanałów dystrybucji; nowemu podejściu do sprzedaży obejmującemu wszystkie potrzeby klienta i stworzeniu prostego konta klienta; wprowadzeniu w pełni elektronicznego procesu sprzedaży; wprowadzeniu nowych technologii, które pozwolą na automatyzację procesów; uproszczeniu produktów; wykorzystywaniu siły marki oraz otwartą komunikacją wewnątrz firmy i zapewnieniu pracownikom równowagi pomiędzy pracą a życiem prywatnym.

Wybrane dla Ciebie
Mamy dwóch nowych lottomilionerów. Zarobili po kilkanaście milionów
Mamy dwóch nowych lottomilionerów. Zarobili po kilkanaście milionów
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Nie chcą wyprowadzać się od rodziców. Ale czy to problem? [OPINIA]
Nie chcą wyprowadzać się od rodziców. Ale czy to problem? [OPINIA]
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów