Generali chce wyprzedzić rynek
Dynamiczne tempo rozwoju, podwojenie udziałów w rynku, kilkukrotny wzrost przypisu składki i dalsze zwielokrotnienie zyskowności - to główne założenia strategii Grupy Generali Polska na najbliższe 5 lat. Kluczem do zwiększenia sprzedaży będą ludzie i nowe technologie.
13.02.2013 | aktual.: 13.02.2013 21:16
Cele Generali Polska są ambitne. Firma chce być dla Polaków ubezpieczycielem pierwszego wyboru i osiągnąć status jednego z liderów ubezpieczeń na naszym rynku. By to osiągnąć, musi rozwijać się szybciej niż rynek.
- Wypracowaliśmy nową strategię, w której chcemy wykorzystać najsilniejsze strony naszej biznesowej wiedzy oraz otworzyć się na nowe obszary działalności. Chcemy w mądry sposób wykorzystywać nowe technologie, wzmocnić kanały dystrybucji tak, aby efektywniej obsługiwać klienta - mówi Artur Olech, prezes Grupy Generali.
Narzędzia directowe (Internet i telefon) będą służyć zwiększeniu sprzedaży, jednak, jak zapewnia Artur Olech, to agenci mają pobudzać sprzedaż. - Kiedyś klient miał do czynienia z agentem dwa razy: podczas zawiązywania umowy i podczas likwidacji szkody. Dzięki technologiom zwiększymy częstotliwość naszych kontaktów z użytkownikami, co będzie okazją do oferowania nowych produktów - mówi Olech.
Samo wystawienie polisy, dzięki nowemu systemowi dla pośredników ubezpieczeniowych, ma teraz trwać dwie-trzy minuty. - To pozwoli więcej czasu spędzić na rozmowie i poznaniu rzeczywistych potrzeb klienta - mówi Artur Olech. Co istotne, system będzie działał od marca również na tabletach, dzięki czemu możliwe będzie podpisanie umowy rysikiem na ekranie, czyli zawarcie jej dosłownie i w przenośni od ręki.
Ubezpieczyciel liczy na większe zainteresowanie Polaków polisami majątkowymi i życiowymi. - Nieruchomość to to, co oprócz zdrowia mamy najcenniejszego. Jednak to samochód ubezpieczamy najczęściej, bo jest to obowiązkowe - nie ma złudzeń Artur Olech. Jak dodaje, bez OC komunikacyjnego w branży funkcjonować się nie da, choć ze względu na wojnę cenową trudno na nich zarobić. - My chcemy doprowadzić OC do poziomu rentowności - zapowiada. Agenci, przy okazji zawierania umowy na OC będą zachęcać do kupna autocasco czy polis na mieszkanie. Firma widzi też potencjał w rozwijaniu i oferowaniu assistance.
Nowa strategia, zwana 123_4, skupia się na ośmiu punktach: optymalizacji wyniku technicznego i dalszej dywersyfikacji struktury portfela produktów; wykorzystaniu potencjału sieci wyłącznych i partnerów zewnętrznych oraz stworzeniu nowych kanałów dystrybucji; nowemu podejściu do sprzedaży obejmującemu wszystkie potrzeby klienta i stworzeniu prostego konta klienta; wprowadzeniu w pełni elektronicznego procesu sprzedaży; wprowadzeniu nowych technologii, które pozwolą na automatyzację procesów; uproszczeniu produktów; wykorzystywaniu siły marki oraz otwartą komunikacją wewnątrz firmy i zapewnieniu pracownikom równowagi pomiędzy pracą a życiem prywatnym.