Trwa ładowanie...

Gorzki finał przerwanych wakacji

Nie wszyscy klienci wielkich biur podróży, które splajtowały ubiegłej jesieni, odzyskają pieniądze - ustaliła "Rzeczpospolita". Chodzi o klientów Orbisu i Selectours. Okazało się, że w ich przypadku polisy są niewystarczające.

Gorzki finał przerwanych wakacjiFot: AFP/THOMAS LOHNES
dufwdu6
dufwdu6

Odszkodowania nie dostaną klienci, którzy w tych biurach wykupili tylko sam pobyt lub przelot czarterowy, a nie wycieczkę. Klienci Selectours mogą liczyć na ok. 15 proc. sumy, którą wpłacili za wczasy. Ani złotówki z polisy nie dostaną też agenci, pośrednicy i kontrahenci obu organizatorów turystyki.

Okazuje się, że nawet wysoka polisa ubezpieczeniowa, jaką miały te biura, nie daje gwarancji, że turyści, którym należy się zwrot pieniędzy, odzyskają je w całości. Polska Izba Turystyki alarmuje, że klientów biur może zabezpieczyć tylko fundusz gwarancyjny, taki jaki funkcjonuje w sektorze bankowym.

Fundusz turystyczny, podobny do funkcjonujących np. w Belgii, Holandii czy Niemczech, miałby powstawać z niewielkich opłat od sprzedanych wycieczek.
Więcej w "Rzeczpospolitej".

dufwdu6
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dufwdu6